Piqua zarządza aplikacjami VoIP

Texas Instruments pracuje nad narzędziami zarządzającymi jakością usług VoIP. Są to narzędzia oparte na technologii Piqua, przeznaczone w pierwszym rzędzie dla dostawców usług sieciowych.

Technologia Piqua zastępuje w środowiskach VoIP narzędzia diagnostyczne stosowane w tradycyjnych centralach telefonicznych, które przełączają obwody. Narzędzia pozwalają dostawcy usług monitorować usługi, urządzenia i sieci, a nawet są w stanie usuwać automatycznie niektóre błędy dostrzeżone w aplikacjach VoIP.

Technologią są też zainteresowani producenci układów scalonych, którzy chcą wykorzystać narzędzia Piqua do usprawnienia pracy wszystkich multimedialnych aplikacji IP, w tym IPTV i aplikacji przesyłających przez połączenia IP pliki audio i wideo.

Zobacz również:

  • Oficjalna premiera modelu Llama 3
  • Zarządzanie informacją – nowe kierunki

Niektóre narzędzia Piqua są oparte na standardowych protokołach zarządzania, dlatego mogą też monitorować typowe urządzenia sieciowe. Większość może zaś zarządzać sprzętem, który zawiera układy scalone TI. Texas Instruments produkuje wiele układów scalonych VoIP, które są instalowane między innymi w telefonach IP oraz w bramach internetowych używanych przez dostawców usług sieciowych.

Yankee Group przewiduje, że w ciągu najbliższych lat będziemy świadkami prawdziwego boomu na rynku VoIP. Przeszkodą we wdrażaniu takich aplikacji może być brak narzędzi zarządzających sieciami świadczącymi usługi VoIP. Technologia Piqua może temu zaradzić.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200