PimVox czyta pocztę przez telefon

Wind Telecom z Bielska-Białej opracowała system umożliwiający telefoniczny dostęp do poczty elektronicznej, kalendarza i osobistej bazy kontaktowej.

Opracowany przez Wind Telecom z Bielska-Białej system Contactis PimVox umożliwia telefoniczny dostęp do poczty elektronicznej, kalendarza i osobistej bazy kontaktowej. System korzysta z technologii rozpoznawania mowy oraz komputerowego czytania tekstu, dostosowanych do języka polskiego. Contactis PimVox współpracuje z serwerem poczty elektronicznej Microsoft Exchange. Przedstawiciele firmy twierdzą, że prowadzą prace nad zapewnieniem współpracy z innymi serwerami pocztowymi. PimVox jest jednym z modułów rozbudowanego systemu Contact Center Contactis - może być jednak wykorzystywany niezależnie.

System pozwala nie tylko na odsłuchiwanie znajdujących się w skrzynce pocztowej wiadomości, ale także na zarządzanie pocztą internetową oraz udzielanie odpowiedzi na listy. Wiadomości są rejestrowane, a następnie w postaci skompresowanego pliku dźwiękowego przesłane do adresata. Jego adres można wybrać z książki adresowej lub wprowadzić za pomocą klawiatury telefonu.

Zobacz również:

Producent wprowadził również możliwość korzystania z osobistej bazy kontaktów przechowywanej na serwerze Exchange. Umożliwia to m.in. realizację automatycznego połączenia - de facto przekierowanie rozmowy - z zapisanym w bazie numerem. Contactis PimVox pozwala również na obsługę kalendarza elektronicznego. Poza dodawaniem kolejnych zapisów możliwe jest także "odsłuchanie" zaplanowanych spotkań oraz skojarzenie z nimi zapisanych notatek dźwiękowych.

<b>Przeglądarka głosowa</b>

Rozwiązanie ma charakter sprzętowo-programowy. W pełnej wersji system składa się z oprogramowania Wind Telecom, zaimplementowanych w nim technologii syntezy mowy firm Elan lub Skansoft (przejętej od Lernout & Hauspie) i technologii rozpoznawania mowy Philips Speech Procesing, serwera Exchange, serwera WWW i kart firmy Dialogic.

System jest instalowany na odrębnym serwerze. Możliwa jest również instalacja na serwerze, na którym pracuje Exchange, jednak ze względu na kłopoty z zapewnieniem optymalnej wydajności nie jest to praktykowane. W serwerze instalowane są karty Dialogic, pozwalające na komunikację z siecią telefoniczną za pośrednictwem łącza analogowego, ISDN lub VoIP. Liczba i rodzaj instalowanych kart są uzależnione od planowanej liczby jednoczesnych użytkowników systemu. Użytkownicy są identyfikowani w systemie wg niezależnego identyfikatora i hasła wprowadzanych za pośrednictwem kodów DTMF.