Pięć tysięcy biur

Udostępnienie agentom ubezpieczeniowym Nationale Nederlanden notebooków ma poprawić obsługę klienta. Podobne plany ma Commercial Union.

Udostępnienie agentom ubezpieczeniowym Nationale Nederlanden notebooków ma poprawić obsługę klienta. Podobne plany ma Commercial Union.

Komputer przenośny stanie się wkrótce podstawowym narzędziem agentów sprzedających polisy Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Nationale Nederlanden Polska (NN). Dane przesyłane z notebooków do oddziałów dostarczą kierownictwu więcej informacji o bieżącej działalności firmy.

Przyszłość na wyświetlaczu

Przedstawiciele NN podkreślają, że projekt rozpoczęty przed dwoma laty nie polega tylko na udostępnieniu agentom "narzędzi do prezentacji wykresów". Projektowi ISIS jest podporządkowanych wiele zmian w całej firmie - począwszy od infrastruktury informatycznej, po zmiany wprowadzone do procesu sprzedaży. System, który od tygodnia jest testowany w jednym z warszawskich oddziałów NN, pozwoli na oczach klienta stworzyć i zaprezentować przystosowaną do konkretnych potrzeb polisę. "Do tej pory przedstawialiśmy symulacje na papierze podczas drugiej wizyty u klienta. Obecnie zdecydowanie szybciej będziemy mogli przedstawić obraz sytuacji finansowej klienta i jego potrzeb" - mówi Jim McPolin, szef projektu wdrożenia systemu ISIS w Nationale Nederlanden Polska. John Wylie, prezes TUnŻ Nationale Nederlanden Polska, liczy, że niebawem do zawarcia umowy z klientem wystarczy jedna, najwyżej dwie wizyty. Aplikacja NN pozwala zebrać i przesłać dane, niezbędne do wystawienia polisy, do systemu centralnego towarzystwa.

Projekt spowoduje na pewno wzrost wydatków ponoszonych przez NN na informatykę. Dziś przeznacza się na nią ok. 10-12% budżetu. John Wylie oczekuje, że wydatki poniesione na uruchomienie systemu zwrócą się w ciągu dwóch, maksymalnie czterech lat. Zmiana technologiczna jest planowana co 3 lata.

Oprogramowanie na potrzeby Grupy ING, do której należy Nationale Nederlanden, stworzyła w Anglii firma Cap Gemini. W Polsce jako integrator wystąpił Net Technology. Notebooki zostaną zakupione od Della. Do końca roku otrzyma je ok. 3 tys. agentów.

Bez modyfikacji

Komputery są specjalnie konfigurowane na potrzeby NN już w irlandzkiej fabryce Della. Nie mają stacji dyskietek i czytnika CD-ROM. Zmiany w konfiguracji mogą być dokonywane zdalnie przez pracowników departamentu informatyki. Uaktualnienie oprogramowania znajdującego się na komputerach będzie się odbywać po połączeniu z budowaną siecią rozległą Nationale Nederlanden, która ma połączyć istniejących 89 placówek. Docelowo na 120 agentów ubezpieczeniowych ma przypadać jeden pracownik obsługi serwisowej.

Agenci będą mogli połączyć się z komputerem centralnym Nationale Nederlanden na dwa sposoby: wkładając komputer do stacji dokującej w jednym z przedstawicielstw lub łącząc się modemem z siecią NN.

Komputery zakupione przez Nationale Nederlanden Polska mają również 4 poziomy zabezpieczeń, uniemożliwiające korzystanie z nich i dostęp do zapisanych danych osobom niepowołanym. Zabezpieczać ma przed tym sprzętowe szyfrowanie danych na dysku twardym i liczne hasła. Notebooki oznaczone są logo Nationale Nederlanden. Wszystkie te zabezpieczenia sprawią, że będą stanowiły niewielką wartość dla złodzieja.

Konkurencja nie śpi

Przedstawiciele Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Commercial Union Polska (CU) planują zakup ok. 10 tys. notebooków. Termin realizacji tej transakcji nie został jeszcze określony. Obecnie trwa przetarg na stworzenie systemu, z którego będą korzystać agenci na swoich komputerach przenośnych. Wybór dostawcy zostanie dokonany się w czerwcu br., a jesienią odbędą jego testy. Podobnie jak w przypadku Nationale Nederlanden, ma on ułatwić prezentację oferty CU i zapewnić dwustronną wymianę danych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200