Pięć rzeczy, które warto zrobić przed wyjazdem na urlop

Słońce za oknem zachęca do wyjazdu na urlop. Zanim jednak wyjdziemy z biura i oddamy się lenistwu warto zadbać o kilka spraw.

Chcesz po urlopie wrócić do pracy i zastać wszystko w najlepszym porządku, czy zaczynać powrót od próby odzyskania zniszczonych plików? Odpowiedź jest prosta. Dlatego publikujemy pięć spraw, które trzeba załatwić przed wyjazdem na urlop.

1. Zaktualizuj kopie zapasowe

Znasz Prawo Murphy’ego? Nie? To poznasz je, gdy będziesz najgorzej przygotowany. Czyli dysk w Twoim komputerze padnie (albo biuro zostanie zalane, albo spalone...) właśnie wtedy gdy nie będziesz miał aktualnej kopii zapasowej. Dla swojego bezpieczeństwa stwórz kopię zapasową dysku i umieść ją w innej lokalizacji niż twój komputer. Dzięki temu w razie jakiejkolwiek katastrofy szybko odzyskasz dane i będziesz mógł pracować na innym komputerze.

Zobacz również:

  • WeTransfer czy Dropbox - gdzie lepiej przesyłać pliki?

2. Udostępnij sobie najważniejsze dane

Jeżeli wykonujesz backup za pomocą serwisów online możesz mieć dostęp danych z dowolnego miejsca. W takich serwisach jak CrashPlan Central czy Backblaze można uzyskać dostęp do plików za pomocą przeglądarki internetowej. Alternatywą są takie serwisy jak Dropbox. Jeżeli tam gdzie się wybierasz nie będzie dostępu do Internetu lepiej wziąć ze sobą pliki na pendrive. Nie zapomnij zapamiętać swojego hasła do plików w backupie. Dobrze jest mieć możliwość zajrzenia do swoich plików, nawet będąc na urlopie.

3. Ustaw zdalny dostęp

Jeżeli na urlop zabierasz laptopa, netbooka, iPhone’a lub innego smartfona albo będziesz miał dostęp do czyjegoś komputera, możesz zdalnie działać na swoim komputerze. Pamiętaj tylko o uruchomieniu opcji zdalnego dostępu.

4. Włącz autoodpowiedź

Jeżeli nie możesz lub nie chcesz odbierać poczty podczas urlopu ustaw autoodpowiedź, żeby osoby piszące do ciebie e-maile wiedziały, że nie ma cię w pracy.

W Gmailu musisz zalogować się do swojej skrzynki wejść w Ustawienia, a następnie w zakładce Ogólne odnaleźć pole Wiadomość o nieobecności. W Microsoft Exchange trzeba ustawić za pomocą Microsoft Outlook. Konkretne ustawienia zależą od wersji programu, z której korzystasz.

5. Zmień powitanie w poczcie głosowej

Na samym końcu zmień nagranie w służbowym telefonie. Zamiast "oddzwonię jak tylko odsłucham wiadomość", lepiej powiedz kto cię zastępuje i z kim ma się kontaktować twój rozmówca.

Wszystko ustawione? Miłego urlopu!

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200