Pięć narzędzi Help Desk

TeamViewer

Kolejną aplikacją umożliwiającą dostęp zdalny do systemu jest TeamViewer. Jest to program typu "wszystko w jednym", dzięki czemu ma wszechstronne zastosowania, jeśli chodzi o zdalny dostęp do odległego komputera. Możemy w nim obsługiwać zdalnie prezentacje, meetingi online, realizować prace zespołowe oraz oczywiście świadczyć wsparcie techniczne lub mieć dostęp do nienadzorowanych komputerów.

Polecamy Monitoring i bezpieczeństwo za darmo

Jak zapewnia producent, aplikacja działa bez względu na zapory ogniowe, translacje adresów, czy blokowanie portów, co oczywiście jest plusem w przypadku wsparcia przez firmy zewnętrzne, które zazwyczaj pracują w innych sieciach.

TeamViewer występuje w kilku wersjach, zarówno od strony klienta, jak i serwera (nadzorowanego systemu). Pełna wersja "All-in-one" realizuje wszystkie wspomniane wcześniej funkcje, a wersja TeamViewer Quick Support (nie wymagająca instalacji) służy do okazjonalnego wsparcia klienta. Do dyspozycji mamy także TeamViewer Quickjoin, aplikację służąca do prezentacji online.

Pięć narzędzi Help Desk

TeamViewer - po nawiązaniu połączenia widać okno zdalnego systemu, na którym można pracować. W oknie aplikacji mamy dostęp do wielu funkcji usprawniających zdalne wsparcie.

Uzupełnieniem oferty jest TeamViewer Manager, służący jako baza kontrahentów, z którym łączy się aplikacja. Dodatkowo program oferuje funkcje do protokołowania i analizy połączeń.

TeamViewer jest bezpłatny do użytku niekomercyjnego, a użytkownicy korzystający z narzędzia w firmach lub celach zarobkowych muszą wykupić bezterminową licencję.

Jeśli chodzi o wspierane systemy operacyjne, to oprócz rodziny Windows, znajdujemy wersję na MACa oraz systemy linuksowe, które mogą zarówno nawiązywać połączenia, jak również je odbierać. Dodatkowo można pobrać wersję na urządzenia mobilne (iPhone, iPad czy urządzenia z Androidem).

Zasada działania programu jest prosta, osoba potrzebująca zdalnego wsparcia uruchamia aplikację, która generuje ID sesji w postaci kodu składającego się z dziewięciu cyfr oraz hasła sesji. Korzysta z nich osoba, która chce się połączyć ze zdalnym hostem.

Polecamy Bezpieczne biurko

Po nawiązaniu połączenia widać okno zdalnego systemu, na którym można pracować. W oknie aplikacji mamy dostęp do wielu funkcji usprawniających zdalne wsparcie. Jeśli zajdzie potrzeba, można komunikować się z osobą siedzącą po "drugiej stronie" sesji przy wykorzystaniu audio- lub zwykłego czatu, a w razie konieczności można wysłać plik.

Dodatkową funkcją jest możliwość rejestrowania sesji, gdyby zaszła potrzeba powrotu do czynności wykonywanych w czasie jej trwania.

Aplikacja Team Viewer, ze względu na swoje możliwości i prostotę obsługi, bardzo dobrze sprawdza się w działach świadczących usługi Help Desk bez względu czy jest to komórka wewnątrz firmy, czy usługi zewnętrzne. Jednak za tę przydatność trzeba zapłacić. Najtańszą wersja licencyjna - gdzie mamy możliwość łączenia się tylko z jednym hostem (pozostałe licencje nie mają tego ograniczenia) - to ok. 1890 zł.


TOP 200