Pięć narzędzi Help Desk

Zdalny Asystent

Wśród polskich produktów również można znaleźć narzędzia do realizacji zdalnych połączeń. Firma Microcreative stworzyła niedawno aplikację Remote Asisstant, którą stale rozwija. Wcześniejsze jej wersje pozwalały na zdalną pracę na komputerach klienckich, lecz komfort obsługi nie był satysfakcjonujący. Testowana najnowsza wersja (1.0.9.8.1) działa bez zarzutu, a co najważniejsze jest to narzędzie bezpłatne, również do użytku komercyjnego. Remote Asisstant powstał na bazie UltraVNC, a autorzy przebudowując aplikację postawili na bezpieczeństwo realizowanych połączeń.

Sama obsługa programu jest dosyć prosta i intuicyjna. Aby zestawić połączenie zdalne, należy uruchomić aplikację na komputerze klienta, generującą ID sesji oraz hasło, a na maszynie, z której się łączymy włączyć aplikację administracyjną oraz podać te dane.

Pięć narzędzi Help Desk

Remote Asisstant powstał na bazie UltraVNC, a autorzy przebudowując aplikację postawili na bezpieczeństwo realizowanych połączeń.

Remote Asisstant realizuje połączenia przez internet za pośrednictwem jednego z serwerów firmy Microcreative, bez względu na topologię sieci klienta czy mechanizmy firewall. Może on pracować w trzech trybach, w zależności od możliwości konfiguracyjnych środowiska. Pierwszy jest niezależny od konfiguracji sieciowej klienta oraz osoby świadczącej pomoc zdalną. Drugi wymaga przekierowania wybranego portu na maszynę zdalną, co wymaga instalacji aplikacji na komputerze klienckim. W trzecim trybie pracy jest natomiast niezbędne zestawienie połączenia VPN, co powoduje, że moduły kliencki oraz administracyjny - pracują niejako w jednej sieci lokalnej.

Polecamy Jak zabezpieczyć Windows 2008

Program z powodzeniem może konkurować z innymi rozwiązania przeznaczonymi do pomocy zdalnej, gdyż jego funkcjonalności nie odbiegają znacznie od konkurentów w tej dziedzinie, chociażby ze względu możliwość przesyłania plików lub czat z klientem. Poza tym jest bardzo prosty do wdrożenia w każdym środowisku.

Dla firm świadczących usługi pomocy zdalnej pomocna będzie funkcjonalność monitorowania czasu połączenia z komputerem klienckim. Niestety nie da się na stałe utworzyć skrótu do połączenia z konkretną stacją, gdyż ID sesji i hasło zmieniają się przy każdym uruchomieniu aplikacji klienckiej.

Producent zapewnia, że zdalny asystent współpracuje z większością systemów operacyjnych Microsoftu (z 64-bitowymi wersjami włącznie), nie wymaga uprawnień administratora i radzi sobie z User Account Control w Windows Vista i Windows 7. Wszystko to przy wykorzystaniu szyfrowanego tunelu do realizacji połączenia.


TOP 200