Pięć narzędzi Help Desk

Systemy obsługi zdalnej

Oprócz systemów do przyjmowania zgłoszeń dotyczących problemów i awarii, na rynku są dostępne także rozwiązania pozwalające zdalnie realizować zadania związane z obsługą Help Desk. O ile w małych firmach nie ma większego problemu z obsługą bezpośrednią przez pracownika działu wsparcia, to w korporacjach z oddalonymi oddziałami firmy lub w przypadku, gdy usługi typu Help Desk świadczy zewnętrzna firma - rozwiązania zdalnego dostępu do komputera mogą być bardzo przydatne.

LogMeIn

Ciekawym rozwiązaniem oraz dającym wiele możliwości jest LogMeIn - pozwala na zdalną pracę na odległym komputerze za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

Narzędzie możemy używać w wersji Free, która pozwala jedynie na podstawową pracę zdalną na komputerze klienckim, dodatkowo jest tu także możliwość skorzystania z Wake On Lan, a całe połączenie jest szyfrowane.

LogMeIn Pro - wersja bogatsza w funkcjonalność - dodatkowo pozwala na współdzielenie i synchronizację plików między komputerami biorącymi udział w sesji zdalnej, oraz daje możliwość zdalnego drukowania. Wszystko to za cenę około 70 USD na rok.

Pięć narzędzi Help Desk

LogMeIn Pro - W panelu właściwości wybranego komputera klienckiego (w wersji PRO) mamy wgląd w niektóre właściwości systemowe, w tym dotyczące m.in. bieżącego obciążenia systemu, aktywnych procesów czy wpisów w rejestrze zdarzeń.

Rozpoczęcie pracy z LogMeIn polega na zarejestrowaniu się na stronie serwisu, po czym na stacji klienckiej należy zainstalować agenta połączenia zdalnego, dzięki czemu w konsoli naszego konta tworzy się lista zarządzanych urządzeń. W panelu właściwości wybranego komputera klienckiego (w wersji PRO) mamy wgląd w niektóre właściwości systemowe, w tym dotyczące m.in. bieżącego obciążenia systemu, aktywnych procesów czy wpisów w rejestrze zdarzeń.

Polecamy Zarządzanie infrastrukturą IT - o czym warto pamiętać

Płatna wersja daje nam również możliwość zarządzania systemem zdalnym w zakresie kont użytkowników, zaplanowanych zadań oraz współdzielenie pulpitu z więcej niż jednym użytkownikiem.

LogMeIn jest ciekawym rozwiązaniem, które może się przydać osobom i firmom świadczącym wsparcie techniczne, ale powinna być to raczej znana grupa odbiorców usługi ze względu na konieczność instalacji agenta oraz tworzenie listy zarządzanych stacji. Niemniej jednak możliwości, jakie daje płatna wersja Pro warte są wydanych rocznie 70 USD za pojedynczego klienta.

Pozostając wśród rozwiązań tego samego producenta, do Help Desku można użyć narzędzia ze strony Join.me. W darmowej wersji udostępniamy własny pulpit, klikając po prostu "share" na wspomnianej stronie, a uruchamiający się aplet wygeneruje 9-cyfrowe ID sesji, które należy podać w części "Join". Mimo swojej prostoty producent zadbał o bezpieczeństwo i zapewnił połączenie szyfrowane.

Polecamy Testujemy Windows Server 8 beta

W wersji płatnej (około 19 USD na miesiąc) jest to również dobre narzędzie do prezentacji. Mamy możliwość dzielenia sesji z wieloma użytkownikami, z których każdy może być aktywny, a we współpracy z kalendarzami Outlooka czy Google’a - można zaplanować sesję zdalną z wcześniejszym powiadomieniem.


TOP 200