Piątkowy Przegląd Prasy

ActiveMatrix integruje systemy i procesy biznesowe… Big Data może wpłynąć na popularność wyścigów samochodowych… Cyberprzestępcy coraz częściej interesują się chmurą… Sony rozpoczyna akcję wymiany wadliwych baterii laptopów… Właściciele wyszukiwarek protestują przeciwko uprzywilejowaniu Google… Według prezydenta Rosji Internet zawdzięczamy CIA… Microsoft promuje swoją wyszukiwarkę w szkołach…

COMPUTERWORLD

Nowa platforma integracyjna ActiveMatrix

TIBCO ActiveMatrix BusinessWorks 6 to najnowsza wersja platformy do integrowania systemów, aplikacji oraz procesów biznesowych. Jej konstruktorzy szczególny nacisk położyli na integrację z technologiami mobilnymi oraz środowiskiem sieciowym Internet of Things. TIBCO wprowadził też do niej otwarte API oraz wsparcie dla Open Services Gateway Initiative; specyfikacja opisująca funkcjonowanie tzw. bram usługowych, obsługujących komunikację między urządzeniami klienta i dostawcami usług sieciowych). ActiveMatrix BusinessWorks 6 to rozwiązanie integracyjne używane do scalania obszaru zarządzania procesami biznesowymi (BPM) z architekturą aplikacji zorientowanych na usługi (SOA). To neutralna technologicznie platforma wspierająca ona tworzenie dowolnych scenariuszy integracji rozwiązań, poczynając od systemów pracujących w siedzibie klienta, po integracje hybrydowe, w których część usług i aplikacji działa w chmurze. Użytkownicy platformy mają możliwość szybkiego podłączania do platformy dowolnych systemów, rozwiązań czy źródeł danych. Źródło: ActiveMatrix BusinessWorks 6 - nowa platforma integracyjna firmy

Big Data pomaga uratować popularność wyścigów

Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych (NASCAR) to największa organizacja wyścigowa w USA. Wyścigi regularnie ogląda 75 milionów fanów, jednak popularność wyścigów zaczęła spadać. Coraz więcej ludzi oglądało wyścigi w Internecie, a coraz mniej jeździło na tory. Przeprowadzono więc kompleksową analizę rynku, przebadano model marketingowy organizacji i możliwości stwarzane przez media społecznościowe. Jednym z wniosków było stworzenie Fan & Media Engagement Center. Zadanie to powierzono firmie HP, która zbudowała nowoczesne „centrum dowodzenia”, zbierające informacje z wielu różnych kanałów: z mediów społecznościowych, newsów publikowanych w różnych kanałach, transmisji wideo oraz tradycyjnych baz danych. To m.in. informacje o transmisjach z wyścigów, ich jakości, opinie fanów o transmisjach, komentarze dotyczące kierowców, rosnące lub malejące zainteresowanie kierowcami i teamami, czy reakcje fanów na opóźnienia i przerwy wynikające np. ze złych warunków atmosferycznych oraz incydenty i kolizje na torze. Teraz NASCAR chwali się tym, że w tradycyjnie najsłabszym momencie wyścigów – w trakcie opóźnień, przerw – odnotowano 47 proc. wzrost oglądalności. Organizacji udało się także przyciągnąć nowych sponsorów oraz fanów i globalnie zwiększyć zainteresowanie wyścigami. Podkreślano przy tym, że duży wpływ na decyzje biznesowe sponsorów (ich przyciągnięcie) miały dane zbierane przez wdrożone narzędzia analityczne oraz możliwość ich przedstawienia na spotkaniach biznesowych. Źródło: Big Data w wyścigach NASCAR

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • Raport Sophos - hakerzy celują w Active Directory

Chmura celem cyberprzestępców

Najnowszy raport Alert Logic Cloud Security potwierdza, że cyberprzestępcy coraz intensywniej interesują się też cloud computingiem. Alert Logic zebrało informacje o ponad miliardzie "incydentów" w zakresie bezpieczeństwa, z których 80 proc. dotyczyło środowisk chmurowych, a 20 proc. on-premise. Prawie 233 tysiące z nich rozpoznano jako ataki cyberprzestępców. Według analityków firmy najbardziej niepokojącymi trendami są szczególny wzrost ataków typu brute force, skanów wrażliwych punktów infrastruktury, oraz obranie chmury za cel botnetów. Aż połowa ataków wycelowana była w port 445, wykorzystywany przez Microsoft do wymiany plików w ramach systemu Windows. Jeśli nie zostanie on odpowiednio zabezpieczony, stanowi potencjalny słaby punkt każdej maszyny działającej w oparciu o system Microsoftu. Jeden z najbardziej niepokojących wskaźników pokazuje jednak że 14 proc. złośliwego kodu nie zostało wychwycone przez aż 51 proc. dostępnych na rynku rozwiązań anti-malware. Co ciekawe, z danych firmy wynika, że najbardziej narażona jest infrastruktura zlokalizowana w Europie. Przez specjalnie rozlokowane sondy Alert Logic na starym kontynencie przewinęło się dwa razy więcej ataków niż przez te umiejscowione w Azji i aż cztery razy więcej niż przez amerykańskie. Firma tłumaczy ten fakt tym, że w Rosji i Europie Wschodniej funkcjonuje dużo silnych grup cyberprzestępczych. Mają one natomiast w zwyczaju testować stworzone przez siebie oprogramowanie na własnym gruncie. Z Europy stworzyły więc swoisty poligon. Źródło: Cyberprzestępcy coraz bardziej zainteresowani chmurą

RZECZPOSPOLITA

Sony wymienia wadliwe baterie

Japoński koncern Sony poinformował, że rozpoczyna wymianę wadliwych baterii w laptopach Vaio Fit 11A. Przegrzewające się baterie stwarzają potencjalne zagrożenie pożarem. Sony oferuje klientom pechowej serii laptopów wymianę samej baterii lub zwrot pieniędzy za cały laptop. Wymiana i naprawa zacznie się 1 maja. Według danych Sony niemal 26 tys. laptopów nadaje się do naprawy. Źródło: Sony wymienia baterie w laptopach Vaio

GAZETA PRAWNA

Właściciele wyszukiwarek protestują przeciw działaniom Google

Europejskie firmy działające w sektorze e-commerce sprzeciwiają się dyskryminacyjnym praktykom wyszukiwarki Google.– Google korzysta ze swojej wyszukiwarki, która ma przytłaczająco dominującą pozycję w Europie, aby promować w sposób uprzywilejowany własne usługi, jak Google Maps, Google Shopping, Google Flight Search i inne, względem usług konkurencji – mówi Chris Sherwood, dyrektor ds. publicznych w firmie Allegro. – Oznacza to wyższe ceny i mniejszy wybór dla konsumentów oraz większy zysk dla Google'a. W odpowiedzi na skargi konkurencji do instytucji unijnych Google przedstawił już propozycje dotyczące rozwiązania tej sytuacji: dwa pakiety propozycji prezentowania wyników wyszukiwania Komisja Europejska odrzuciła, trzeci zostanie prawdopodobnie przyjęty, co zdaniem konkurencji oznaczałoby dalsze pogorszenie sytuacji. – Naszym zdaniem propozycje Google'a nie są wystarczające. Są nawet gorsze, niż pozostawienie sytuacji bez zmian, więc chyba lepiej byłoby odrzucić je zupełnie. Mamy nadzieję, że komisarz i jego współpracownicy z Komisji zgodzą się z tym i będą domagać się lepszej propozycji ze strony Google'a – przekonuje Sherwood. Według tej propozycji Google'a, jego konkurenci – właściciele porównywarek cenowych – musieliby płacić wyszukiwarce za dostęp do pozycjonowania. A nawet pomimo uiszczenia tej opłaty ich oferta byłaby prezentowana konsumentom gorzej niż własna oferta Google'a. Źródło: Google promuje przez wyszukiwarkę własne usługi. KE wzmocni jeszcze bardziej pozycję giganta

PULS BIZNESU

Putin: Internet to dzieło CIA

Prezydent Rosji Władimir Putin powiedział w czwartek w Petersburgu, że Internet powstał jako projekt CIA i "w ten sposób się rozwija". Putin - jak relacjonuje radio Echo Moskwy - poparł ideę, by serwery najważniejszych rosyjskich zasobów internetowych znajdowały się w Rosji. Prezydent Rosji dodał, że obecnie główny strumień danych przechodzi przez serwery w USA, gdzie cała informacja jest kontrolowana. - Wszystko to pojawiło się jako projekt amerykańskiej CIA, i tak się rozwija - oświadczył Putin. Źródło: Putin: internet to projekt CIA

Bing dla uczniów

Bing ruszył z programem dla szkół z wykorzystaniem swojej wyszukiwarki, która jest „wolna od reklam”, poinformował Microsoft na swoim blogu. Program „Bing w Klasie” prowadzony jest w prywatnych szkołach w Stanach Zjednoczonych. Firma chce w ten sposób uczyć dzieci w jaki sposób można wykorzystywać możliwości narzędzi Bing w nauce. Z narzędzi bing.com/classroom korzysta już 4,5 miliona uczniów. Źródło: Bing oducza dzieci Google

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200