Piątkowy Przegląd Prasy

Samsung wprowadzi KNOX 2.0 już w drugim kwartale... Dzięki TIBCO Spotfire Mobile Metrics urządzenia mobilne mogą korzystać z usług BI... Mniej pieniędzy na usługi cyfrowe w budżecie UE.... Allego pozbędzie się Bankiera.pl i Wykop.pl?... Telekomy muszą szukać dochodów w innych branżach... Druga marka szansą dla operatorów komórkowych... Komputery Optimusa ponownie dla klientów indywidualnych... Boeing ma samo niszczący się smartfon...

COMPUTERWORLD

Debiutuje KNOX 2.0

Debiutująca w październiku ub. r. platforma KNOX oferowała gotowy zestaw technologii zwiększających bezpieczeństwo danych i urządzeń mobilnych, a także dający możliwość skutecznego zarządzania sprzętem i aplikacjami przez firmowe działy IT. Od rynkowego debiutu KNOX, sprzedano 25 milionów urządzeń z tym rozwiązaniem, ale aktywnych użytkowników rozwiązania jest zaledwie ponad milion. Teraz producent wprowadza udoskonaloną wersję platformy. Usprawniono m.in. możliwości konteneryzacji. Jak zapewnia Samsung, w kontenerach będzie można umieścić większość aplikacji dostępnych w usłudze Google Play. Nowa wersja platformy obsługuje również funkcję Dual APN (podwójny punkt dostępowy), dzięki której możliwe staje się oddzielenie transmisji prywatnych danych od transmisji danych firmowych. KNOX 2.0 oferuje także usprawnienia w zakresie bezpieczeństwa jądra systemu, które obejmują m.in. generowanie i przechowywanie kluczy szyfrujących w chronionym środowisku TrustZone, prowadzony w czasie rzeczywistym monitoring systemu uniemożliwiający przeprowadzenie nieautoryzowanych zmian w kodzie architektury jądra czy partycjach systemowych czy dwuetapowe uwierzytelnianie biometryczne, które wymaga podania hasła jak i weryfikacji linii papilarnych. Domyślnie Knox 2.0 będzie oferowany w topowym smartfonie Samsunga – Galaxy S5. Użytkownicy pierwszej wersji KNOX będą natomiast mogli skorzystać z nowości po zaktualizowaniu systemu operacyjnego Android do wersji KitKat. KNOX 2.0 zostanie udostępniony w drugim kwartale bieżącego roku. Źródło: Samsung rozwija platformę KNOX

TIBCO ułatwi mobilny dostęp do danych biznesowych

Wkrótce na rynku pojawi się oprogramowanie TIBCO Spotfire Mobile Metrics, umożliwiające użytkownikom smartfonów i tabletów korzystanie z usług BI (Business Intelligence). Zapewnia ono dostęp do danych biznesowych w trybie real-time, prezentując je w formie trendów, problemów oraz analiz. Wspiera przy tym personalizację, czyli zindywidualizowane prezentacje danych wyświetlane w postaci dostosowanej do potrzeb indywidualnego użytkownika. Obsługuje też opcję zarządzania wskaźnikami biznesowymi przez cele, cele dzięki prezentacji KPI (ang. Key Performance Indicators). Spotfire Mobile Metrics można wykorzystywać na urządzeniach mobilnych z systemami iOS, Android oraz Windows. Oprogramowanie można testować - dostępna jest darmowa wersja Spotfire Mobile Metrics (14-dniowa), którą można sprawdzić we własnym środowisku korporacyjnym. Źródło: TIBCO zapewnia użytkownikom urządzeń mobilnych dostęp do usług BI

UE oszczędza na rozwoju usług cyfrowych

Unia Europejska przeznaczy 1 mld euro na rozwój cyfrowych usług oraz modyfikację szerokopasmowych łącz dostępowych. Decyzję taką podjął Parlement Europejski, obcinając znacznie wysokość tego funduszu, który pierwotnie miał wynosić 9,2 mld euro. To zła wiadomość, gdyż 1 mld euro pozwoli tylko w ograniczonym stopniu zrealizować przyjęte wcześniej założenia, zmierzające do poprawienia jakości usług cyfrowych świadczonych przez europejskie firmy telekomunikacyjne. Na dodatek na modyfikację szerokopasmowych łącz dostępowych przeznaczono tylko 15 proc. budżetu, z czego jedna trzecia ma posłużyć do budowania łącz dostępowych oferujących przepustowości większe niż 100 Mb/s. Jeśli chodzi o pozostałe projekty, to priorytety mają usługi typu “building-block”. Są to takie usługi, jak e-identification, e-signature, e-invoicing oraz systemy komputerowego tłumaczenia tekstów. Źródło: UE ogranicza wydatki na rozwój usług cyfrowych

GAZETA PRAWNA

Allegro nie chce portali z kontentem?

Grupa Allegro chce sprzedać serwisy internetowe Bankier.pl oraz Wykop.pl, nieoficjalnie dowiedziała się Wirtualna Polska. - Właściciel serwisów Allegro.pl, Tablica.pl, a także komunikatora GG chce skoncentrować się na usługach internetowych, a nie kontencie. Dlatego zamierza w najbliższym czasie pozbyć się największych swoich portali. Na sprzedaż jest wystawiony Bankier.pl, czyli serwis ekonomiczny, oraz społecznościowy Wykop.pl" - czytamy na WP.pl. Portal podaje za swoim informatorem, że cena za Bankiera to około 20 mln zł. W przypadku Wykop.pl  "cena to kilka milionów złotych.- Allegro nie skomentowało tych informacji. Źródło: Allegro sprzeda serwisy Bankier.pl i Wykop.pl?

Telekomy potrzebują strategii na trudny czas

Wpływy z tradycyjnych usług telekomunikacyjnych spadają i zgodnie z prognozami tak będzie jeszcze co mniej przez kolejne trzy lata. Operatorzy poszukują więc nowych źródeł przychodów, przede wszystkim sprzedając usługi internetowe i telewizyjne. Netia zamierza postawić również na usługi dla klientów biznesowych. Firma deklaruje, że myśli o kolejnych przejęciach, tym bardziej że sprzyja temu sytuacja finansowa oraz wcześniejsze udane przejęcia, m.in. Tele2 czy Dialogu. – Mam nadzieję, że pojawią się atrakcyjne przedmioty akwizycji. Pewnie większe są szanse, że pojawią się znowu w segmencie klientów biznesowych niż indywidualnych. Operatorzy telekomunikacyjni potrzebują strategii na trudny czas, ponieważ branża znalazła się na zakręcie. Przychody telekomów z tradycyjnych usług głosowych spadają – mniejsze jest zainteresowanie klientów telefonią stacjonarną, co wiąże się z obniżką cen usług – mówi prezes Netii Mirosław Godlewski w rozmowie z Newserią Biznes. – Wysiłek i Netii, i wszystkich operatorów telekomunikacyjnych musi koncentrować się na spowolnieniu tego spadku. Zupełnie nie da się go zahamować, więc trzeba szukać nowych źródeł przychodów. Nie można budować biznes tylko na redukcji kosztów – dodaje prezes Netii. Źródło: Godlewski: Telekomy muszą szukać nowych źródeł przychodów

Submarki komórkowe szansą na sukces?

Historia komórkowych submarek nie jest wyłącznie kroniką sukcesów. Przykłady nju mobile i Heyah pokazują jednak, że ich uruchomienie może być dla operatora bardzo opłacalne. Często przez nowe marki operatorom udaje się skusić klientów, którzy z różnych względów nigdy nie skorzystaliby z ich usług. Oferują coś odmiennego, pokazują inne wartości lub wręcz stoją w sprzeczności z główną marką. Robi się to po to, aby zaadresować usługę do konkretnej grupy, ale także uniknąć ryzyka wizerunkowego dla głównego brandu. Submarki tworzy się też po to, aby wykorzystać popularność marek nie kojarzonych do tej pory z telekomunikacją - np. Red Bull Mobile (Play), MTV Mobile (T-Mobile). czy tuBiedronka (T-Mobile). W ten sposób firmy telekomunikacyjne lepiej wykorzystują zasoby partnera, a z kolei on wchodzi w potencjalnie intratny biznes. Obecnie na rynku widać raczej konsolidację wszystkich usług pod jednym szyldem. Nie ma już POPa, Simplusa, 36,6, nie ma Play fresha. Są cztery główne marki. Jednocześnie świetnie sobie radzi nju mobile. Jak zapewnia Orange, spółk w tej kwestii nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i należy się spodziewać kolejnych zmian w ofertach nowej sieci. Źródło: Komórkowe submarki, czyli telekomunikacyjne młodsze siostry

PULS BIZNESU

Optimus wraca do klientów indywidualnych

Zainteresowanie klientów detalicznych komputerami marki Optimus jest tak duże, że właściciel marki - firma AB SA zdecydowała, że rozpocznie także sprzedaż detaliczną obok oferty dla firm, poinformował członek zarządu i dyrektor finansowy AB SA Grzegorz Ochędzan. - Na dobrą sprawę już klient detaliczny może zamówić Optimusa w naszej sieci Alsen, czy nawet u naszych partnerów franszyzowych" - powiedział Ochędzan. AB SA planuje wprowadzenie programu partnerskiego i autoryzację punktów handlowych do używania marki Optimus w kanale detalicznym. Sieć franszyzowa Optimusa w kanale biznesowym sięgnęła już 35 firm, a zgłosiło się kolejne 200 podmiotów. Źródło: Komputery Optimusa będą znów dostępne dla klientów detalicznych

Bardzo bezpieczny smartfon od Boeinga

Boeing zaprezentował smartfon, który oprócz szyfrowania rozmów dokonuje samozniszczenia w przypadku próby nieautoryzowanego użycia, informuje Reuters na swojej stronie internetowej. Kiedy ktoś próbuje skorzystać z niego bez uprawnienia, Boeing Black Smartphone kasuje dane i przestaje działać. Boeing chce zaoferować swój smartfon instytucjom rządowym oraz użytkownikom, którym szczególnie zależy na poufności. Źródło: Boeing pokazał samoniszczący smartfon


TOP 200