Phisherzy atakuja Brytyjczyków

W pierwszym kwartale bieżącego roku w Wielkiej Brytanii odnotowano ponad 10 tys. ataków phishingowych, czyli o 200% więcej niż w analogicznym okresie 2007 r. - alarmuje firma Apacs, specjalizująca się w obsłudze płatności online.

Dobrą wiadomością jest za to fakt, iż okresie od początku 2006 do 2007 r. znacznie - aż o jedną trzecią - zmniejszyły się straty ponoszone przez banki i ich klientów w wyniku działań phisherów. Jak szacuje Apacs, w całym roku 2006 r. internetowi oszuści narazili sektor bankowy na straty rzedy 33,5 mln funtów. W roku 2007 r. kwota ta zmniejszyła się do 22,6 mln.

"Straty ponoszone przez banki w wyniku działań phisherów na szczęście maleją - ale przestępcy z pewnością się nie poddają. Odnotowujemy coraz więcej ataków i obserwujemy, iż stają się one coraz bardziej pomysłowe i złożone. Spodziewamy się, że trend będzie się umacniał" - mówi Sandra Quinn z Apacs.

Z raportu przygotowanego przez firmę wynika też, że internauci coraz lepiej potrafią rozpoznawać wiadomości wysyłane przez oszustów - z analiz Apacs wynika, że w 2006 r. średnio 75% wszystkich phishingowych informacji zostało natychmiast rozpoznanych i skasowanych przez odbiorców. W 2007 r. ten odsetek wzrósł do 82%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200