Pew Research Center: prawie połowa nastolatków korzysta z internetu "niemal cały czas"

Pew Research Center przeprowadziło ankietę w USA na grupie 1316 nastolatków. Wyniki są bardzo interesujące i choć dotyczą tylko Stanów Zjednoczonych, z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że w Europie jest podobnie.

Nastolatki uwielbiają platformy wideo / Fot. Eliott Reyna, Unsplash.com

Nastolatki uwielbiają platformy wideo / Fot. Eliott Reyna, Unsplash.com

Pew Research Center przeprowadziło badanie na grupie 1316 nastolatków w USA i okazało się, że prawie połowa z nich zgłasza "niemal stały poziom obecności w internecie". Firma badawcza porównała ten wynik z podobną ankietą, która przeprowadzała w 2015 r. Okazało się, że kilka lat temu tylko jedna czwarta nastolatków informowała, że "niemal cały czas przebywa w sieci".

Sprawdź: iCloud

Zobacz również:

  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • Meta wprowadzi do Europy usługi wolne od reklam

Badanie wykazało też, że znacznie zmieniły się platformy społecznościowe, z których korzystają nastolatki. Obecnie najpopularniejsze są TikTok i YouTube, a Facebook stracił dominującą pozycję.

Jak wynika z ankiety, tylko 32% amerykańskich nastolatków w wieku od 13 do 17 lat twierdzi, że używa Facebooka. To znacznie mniej niż w 2015 r., kiedy było to 71% nastolatków.

Kilka lat temu to Facebook był najpopularniejszą platformą w gronie nastolatków, ale teraz młodzi użytkownicy internetu polegają bardziej na YouTube i TikToku. Jak wynika z badań, aż 95% nastolatków twierdzi, że korzysta z YouTube, a prawie 20% zgłosiło "ciągłe korzystanie" z tej platformy. To sprawia, że YouTube stał się najpopularniejszą platformą w gronie nastolatków, a na drugim miejscu jest TikTok, który jest używany "prawie ciągle" przez jedną czwartą ankietowanych.

Zobacz: Filetracker

W ostatnich latach Facebook i Instagram wprowadziły funkcje, dzięki którym mają lepiej radzić sobie z konkurentami takimi jak TikTok czy Snapchat. Pojawiły się np. Stories, które pozwalają na publikowanie treści dostępnych przez 24 godz. (później znikają), czy też opcja Reels na Instagramie, która miała rywalizować z rozwiązaniami TikToka. Wprowadzone zmiany często jednak spotykały się z krytyką użytkowników, w tym celebrytów takich jak Kim Kardashian, którzy krytykowali Instagram za to, że staje się "zbyt podobny do TikToka". Meta (właściciel m.in. Facebooka i Instagramu) zareagowała na negatywny feedback i wycofała niektóre z funkcji.

Z badania Pew Research Center wynika też, że nastolatki są niemal cały czas w sieci. Aż 97% ankietowanych stwierdziło, ze codziennie korzysta z internetu, gdzie w 2015 r. było to mniej, bo 92% nastolatków.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200