Pełną parą w kierunku cloud...
- 24.11.2011, godz. 09:44
...zapowiada Fujitsu, prezentując nie tylko strategię biznesową, lecz także nowe produkty, rozwiązania i usługi.
Polecamy:
"Pełną parą w kierunku cloud computing" - mówi Rolf Schwirz, Fujitsu Technology Solutions CEO. - “Fujitsu będzie oferować wszystkie rodzaje rozwiązań chmurowych IaaS, PaaS i SaaS, a do 2015 r. 30% obrotów firmy będzie związane z usługami. Jednocześnie plany zakładają ich 2-krotne zwiększenie, do 6 mld euro". Jak z kolei podkreśla Fujitsu CTO, dr Joseph Reger: "Atutem firmy jest to, że nie ma ona bagażu starych rozwiązań związanych z oprogramowaniem i nie musi się martwić, że spadną jej dochody ze sprzedaży klasycznych licencji na oprogramowanie". "Tego typu plany są całkiem realne" - uważa Roman Durka, prezes polskiego oddziału Fujitsu, który zwraca uwagę, że w Polsce udział usług w obrotach firmy już obecnie sięga 15%.
Zobacz również:
- Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
- Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
- Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania
Internetowy sklep z biznesowymi aplikacjami
Fujitsu BSS (Business Solutions Store) to nowy internetowy sklep, w którym mają być dostępne przetestowane, certyfikowane, biznesowe aplikacje przeznaczone do uruchamiania w systemach cloud computing udostępnianych przez Fujitsu. Ma to być oprogramowanie oferowane przede wszystkim przez niezależnych programistów i firmy partnerskie, dostępne w modelu subskrypcji, płatnych zgodnie z wykorzystaniem zasobów (pay as you use). Dzięki BSS, Fujitsu chce stworzyć ekosystem wokół swojej oferty usługowej, wspierając ISV - niezależne firmy tworzące oprogramowanie. Pierwszą własną aplikacją zapowiadaną przez Fujitsu jest CRM jako usługa - Fujitsu CRM Cloud Services, która ma się pojawić na początku 2012 r. Sklep BSS ma być obsługiwany przez Fujitsu Global Cloud Platform, a partnerzy Fujitsu nie będą ponosić żadnych początkowych kosztów związanych z wprowadzeniem i utrzymaniem ich oprogramowania w ofercie, a jedynie dzielić się wpływami wynikającymi z opłat za wykorzystanie aplikacji. W Polsce Business Solutions Store będzie testowany wewnątrz Fujitsu. Na razie nie wiadomo, kiedy będzie dostępna wersja publiczna.
Współpraca Fujitsu z SAP
W ofercie producenta pojawia się pierwsze urządzenie appliance wykorzystujące sprzęt Fujitsu oraz certyfikowaną przez SAP platformę SAP HANA, umożliwiające analizę dużej liczby danych transakcyjnych w czasie rzeczywistym, w celu np. przewidywania trendów rynkowych. Urządzenie składa się z serwerów PRIMERGY, pamięci masowych NetApp i dedykowanej infrastruktury sieciowej.
Systemy FlexFrame Compact for SAP to kolejne rozwiązanie opracowane przez Fujitsu we współpracy z SAP. Jest przeznaczone dla firm średniej wielkości i składa się ze zwirtualizowanych serwerów, pamięci masowych i urządzeń sieciowych oraz biznesowych aplikacji, takich jak SAP Customer Relationship Management, SAP Supply Chain Management, SAP Product Lifecycle Management.
Komercyjny superkomputer
Skalowalny, komercyjny superkomputer PRIMEHPC FX10, o maksymalnej, teoretycznej wydajności sięgającej 23,2 PFLOPS, ma się pojawić w ofercie Fujitsu na początku 2012 r. System oparty jest na architekturze K-computer, superkomputera, który w ostatnim rankingu TOP 500, z czerwca 2011 r., zajął pozycję lidera, osiągając wydajność ok. 10 PFLOPS. PRIMEHPC FX10 składa się z 4 do 1024 szaf stelażowych. W maksymalnej konfiguracji zawiera 98 304 węzłów obliczeniowych wyposażonych w 6 PB pamięci. Komputer ma wykorzystywać najnowsze modele 16-rdzeniowych procesorów SPARC64 IXfx (K-computer został zbudowany przy wykorzystaniu układów SPARC64 VIIIfx). Przedstawiciele Fujitsu przewidują, że w ciągu najbliższych 3 lat firma sprzeda na świecie co najmniej 50 takich systemów.
Monitory 3D i notebooki z projektorami
Jeśli chodzi o drobny sprzęt, to podczas Fujitsu Forum 2011, firma zaprezentowała biznesowe 23-calowe monitory P23T-6 FPR 3D LED umożliwiające przełączanie trybu wyświetlania między standardowym 2D a 3D wymagającym stosowania specjalnych okularów polaryzacyjnych. Mogą one znaleźć zastosowanie do trójwymiarowego wyświetlania obrazów CAD/CAE, symulacji lub prezentacji reklamowych.
Innym oryginalnym rozwiązaniem są notebooki wyposażone w miniaturowe, zintegrowane projektory. Jest to sprzęt, który może być wykorzystany przez mobilnych pracowników marketingu lub sprzedawców do łatwej prezentacji ad hoc produktów lub rozwiązań. Zarówno monitory z funkcją 3D, jak i notebooki z projektorami są dostępne w polskiej ofercie Fujitsu.