Partnerzy małego Oracle'a

Oracle Polska zawarł umowy partnerskie z firmami Atos Origin Polska, Exorigo, Support i Dahlia Matic, które zajmą się sprzedażą pakietu Oracle E-Business Suite Special Edition, specjalnej wersji przeznaczonej dla średnich przedsiębiorstw. Do końca roku Oracle chce pozyskać dwóch kolejnych partnerów.

Rozmowy o współpracy są prowadzone m.in. z producentami oprogramowania, w tym BPSC. O wprowadzeniu na rynek europejski pakietu Special Edition Oracle poinformował na początku grudnia 2002 r. Special Edition jest adresowany do firm zatrudniających 100-500 pracowników, o obrotach na poziomie 20-250 mln USD. Do tej pory klienci amerykańskiego producenta systemów ERP rekrutowali się głównie spośród dużych przedsiębiorstw, zatrudniających ponad 500 pracowników.

Special Edition obejmuje te obszary systemu zintegrowanego, które były najczęściej wdrażane przez klientów decydujących się na pełną wersję E-Business Suite. Są to moduły: finansów, sprzedaży i dystrybucji, zakupów i zarządzania zapasami. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli Oracle'a wdrożenie Special Edition dla 15 użytkowników nie powinno trwać dłużej niż 22 dni. Jego cena - uwzględniając koszty zakupu oprogramowania, bazy danych, sprzętu komputerowego i usług wdrożenia, aktualizacji, wsparcia technicznego w okresie 12 miesięcy i szkolenia użytkowników - nie powinna przekroczyć 400 tys. zł.

Zobacz również:

Wysiłki Oracle'a, zmierzające do pozyskania większego udziału w rynku oprogramowania biznesowego dla średnich przedsiębiorstw, trwają od końca lat 90. Poprzednia inicjatywa Oracle'a skierowana do średnich przedsiębiorstw - Fast Forward - nie zakończyła się spektakularnym sukcesem. W regionie EMEA przeprowadzono ok. 300 tego typu wdrożeń. Większość (ok. 70%) projektów zrealizowali partnerzy Oracle'a. W Polsce liczba wdrożeń Fast Forward nie przekroczyła dziesięciu, mimo że oferta pojawiła się na rynku polskim prawie pięć lat temu.