Panda Software na polskim rynku

Hiszpański producent oprogramowania antywirusowego, Panda Software, we wrześniu br. otworzył swój oddział w Polsce.

Hiszpański producent oprogramowania antywirusowego, Panda Software, we wrześniu br. otworzył swój oddział w Polsce.

"W spółce cały czas trwają prace przygotowawcze, by w pełni zaprezentować swoją ofertę polskiemu rynkowi IT. Oficjalny debiut Panda Software Polska zaplanowaliśmy na styczeń następnego roku, na Międzynarodowe Targi Komputer EXPO w Warszawie", powiedział Grzegorz Jagodziński, Country Manager w Panda Software Polska.

Zobacz również:

  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu
  • Złośliwe oprogramowanie Qbot - czy jest groźne i jak się chronić?

Panda Software Polska (PSP) jest w trakcie rozwijania systemu sprzedaży poprzez sieć partnerów handlowych, których obecnie jest około 30. W przyszłym roku w planach firmy jest zwiększenie ich liczby czterokrotnie. Spółka prowadzi również sprzedaż bezpośrednią, a produkty PSP można nabyć u każdego z partnerów Pandy. W ofercie producenta znajdują się rozwiązania skierowane zarówno do dużych i średnich przedsiębiorstw, jak i dla małych firm oraz użytkowników indywidualnych.

W Polsce możliwe jest zaznajomienie się z produktami Panda Software obejmującymi m.in.: rozwiązania do ochrony sieci (Panda Global Virus Insurance), serwerów plików, protokołów SMTP, TCP/IP, HTTP i FTP, stacji roboczych, serwerów pracy grupowej, serwerów pocztowych oraz serwerów dostępowych (Panda Antivirus for Servers and Desktops, Panda Antivirus for Exchange Server, Panda Antivirus for Notes/Domino Server, Panda Antivirus for Microsoft Proxy Server, Panda Antivirus for Firewalls). Oprogramowanie antywirusowe może działać bazując na systemach operacyjnych: Windows, Netware i Linux (Panda Antivirus for Linux). Klienci z rynku SOHO w ramach licencji na zakupiony produkt (Panda Antivirus Titanium i Panda Antivirus Platinum) otrzymują codzienne uaktualnienia bazy wirusów oraz gwarancję 24 godzin na otrzymanie szczepionki w przypadku pojawienia się nowego wirusa.

PSP oferuje swoim klientom wsparcie techniczne 24/7/365 w języku polskim oraz czas dostaw licencji nieprzekraczający 48 godzin. Klienci korzystający z programów Pandy mogą liczyć również na kompleksowe szkolenia pracowników i administratorów sieci w kwestii znajomości i obsługi produktów Panda Software.

Grzegorz Jagodziński szacuje, że w ciągu trzech najbliższych lat Panda Software zajmie na polskim rynku programów antywirusowych pozycję taką jaką firma posiada na świecie - 4,5 miejsce, co przełoży się na 15-20% udział w rynku. "Konkurencja jest mordercza. W Polsce obecnych jest ponad dwadzieścia firm posiadających w swojej ofercie tego typu produkty. Wśród nich znajduje się również światowa czołówka, jak Symantec, Kaspersky Labs, Sophos czy McAfee. Panda Software plasuje się w dziesiątce najbardziej liczących się na świecie producentów aplikacji antywirusowych, jednak z uwagi na panującą recesję na rynku, w Polsce będzie to raczej spokojna ewolucja niż "zdobywanie" rynku", dodał G. Jagodziński.

Panda Software działa od 11 lat i jest obecna w 45 krajach na całym świecie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200