Palm odzyskuje pozycję lidera

Według IDC w IV kw. 2001 r. amerykański producent sprzedał najwięcej urządzeń PDA w Europie. Dzięki znaczącej redukcji cen firmie udało się wprowadzić na rynek ponad 300 tys. komputerów naręcznych. Compaq, największy konkurent Palma, sprzedał 140 tys. palmtopów natomiast Hewlett-Packard - 79 tys. urządzeń.

Według szacunków Internationa Data Corporation, Palm odzyskał w czwartym kwartale 2001 r. pozycję lidera na europejskim rynku urządzeń PDA. Od października do końca grudnia 2001 r. producent sprzedał w Europie ponad 301 tys. sztuk palmtopów (120 tys. w III kw.). Jednym z największych konkurentów Palma w Europie okazała się Nokia, której modele z serii Communicator (łączące funkcje palmtopa i telefonu komórkowego), cieszą się dużą popularnością. W okresie od lipca do września fiński producent sprzedał w Europie 134 tys. takich aparatów, przejmując palmę pierwszeństwa na rynku PDA.

W ostatnim kwartale 2001 r. Nokia spadła jednak na czwartą pozycję w rankingu, sprzedając jesynie 71 tys. Communicatorów. Dzięki bardziej atrakcyjnej ofercie cenowej Palm sprzedał najwięcej urządzeń. Compaq wprowadził na rynek 140 tys. palmtopów iPaq a Hewlett-Packar sprzedał 79 tys. PDA z serii Jornada.

Zobacz również: