PZU wybrało CSC i Prokom

Wczoraj (31 lipca) Powszechny Zakład Ubezpieczeń zdecydował, że negocjacje w sprawie „budowy zintegrowanego systemu informatycznego” dla Grupy PZU będą prowadzone z konsorcjum CSC/Prokom Software. Wybór ten nie był niespodzianką zważywszy, że Prokom jest partnerem informatycznym PZU od 1995 r.

„Komisja przetargowa zarekomendowała zarządom spółek Grupy PZU wybór konsorcjum CSC/Prokom jako partnera do negocjacji w sprawie budowy Zintegrowanego Systemu Informatycznego dla Grupy PZU” – podali przedstawiciele PZU w czwartkowym komunikacie. O kontrakt ten starało się również konsorcjum IBM i TIA. PZU zwiąże się z nowym partnerem IT na kolejne 3-4 lata.

W poprzednim, nierozstrzygniętym przetargu z 2001 r. do finału również trafiły CSC (z ComputerLandem) oraz TIA (z Accenture i HP Polska). Zdaniem przedstawicieli ówczesnej komisji przetargowej - ze względu na elastyczność - należałoby wybrać rozwiązanie TIA działające w środowisku Unix. Słabą stroną tej oferty był jednak brak referencji w sektorze ubezpieczeniowym. Zarząd skłaniał się jednak do wyboru systemu CSC na platformie mainframe. W nowym przetargu z ówczesnym „pewniakiem” związał się już jednak Prokom, a nie ComputerLand.

Niejasne są wypowiedzi przedstawicieli PZU co do potrzeb IT towarzystwa. Zarzekają się, że nie chcą kupić nowego systemu, gdyż korzystają z ok. 400 różnych aplikacji, lecz „poszukują platformy, za pośrednictwem której będą mogli nimi zarządzać”. Nowy partner w zakresie IT miałby również ujednolicić stosowaną platformę sprzętową i narzędziową, wdrożyć dodatkowe aplikacje, w tym do obsługi ubezpieczeń majątkowych (dotyczył tego poprzedni przetarg) oraz zarządzania aktywami i wspomagania pracy agentów. Potrzeby Grupy PZU obejmują też ujednolicenie sieci rozległych (pomysł z 2000 r.) i sieci telefonicznej. Grupa PZU zdecydowała ostatnio, że rozszerzy projekt wdrożenia systemu finansowego Oracle Financials z PZU Życie na PZU.