PKP Intercity kupuje tablety Lenovo

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg i zawarło umowę na zakup 1900 tabletów. Dostawca zaoferował urządzenia firmy Lenovo, model A3500. Tablety mają ułatwić pracę konduktorom PKP Intercity i usprawnić zarządzanie informacjami w firmie. Wartość kontraktu to prawie 1,3 mln zł netto.

Model dla PKP Intercity to tablet firmy Lenovo A3500, z 7-calowym ekranem, z rozdzielczością 1280x800px, modemem 3G, Wi-Fi, procesorem 1,3 GHz, 1 GB RAM oraz kamerami 5 i 2 Mpix. Urządzenie waży 320 gramów. Koszt zakupu jednego urządzenia - wraz z etui, paskiem na ramię, folią ekranową i trzyletnią gwarancją - to 673 zł netto (827,79 brutto).

Dostawy zakończą w trzecim kwartale br. Zanim urządzenia trafią do konduktorów zostanie w nich zainstalowane oprogramowanie do zdalnego zarządzania urządzeniem, karta SIM oraz aplikacja Teczka Konduktorska.

Zobacz również:

  • Lenovo ThinkPad X1 Carbon – nowe oblicze hybrydowego świata

Chcemy, aby urządzenia stały się podstawowymi narzędziami pracy konduktorów. Dzięki nim, każdy pracownik będzie na bieżąco z tym co się dzieje na trasach ale i w firmie – powiedział Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity. Dzięki aplikacji Teczka Konduktorska wyeliminujemy papierową wersję niezbędnej do pracy dokumentacji papierowej – dodaje Paweł Hordyński.

PKP Intercity kupuje tablety Lenovo

Lenovo A3500

Aplikacja została tak przygotowana aby spełnić szczegółowe wymagania związane ze specyfiką pracy drużyn konduktorskich. Dane są przechowywane w systemie centralnym i synchronizowane online z urządzeniami, lecz w przypadku słabego sygnału GSM aplikacja przechowuje dane lokalnie w urządzeniu i synchronizuje je dopiero po odzyskaniu zasięgu. Przewidziano również procedury bezpieczeństwa, które chronią ciągłość raportowania dokonanego przez konduktora w sytuacjach uszkodzenia czy rozładowania tabletu.

Dostawcą urządzeń jest firma Helica sp. z o. o., która otrzymała najwyższą punktację w ocenie ofert. O zamówienie starało się sześciu oferentów. Łączna wartość umowy to prawie 1,3 mln zł netto (ok. 1,6 mln brutto). W sumie zamówienie obejmowało 2160 sztuk tabletów z czego 260, za 170 tys. zł netto, kupiła firma WARS.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200