PDA muszą się zmienić

Nowe badanie Jupiter Research dowodzi, że proste PDA o ograniczonej liczbie funkcji będą zastępowane przez urządzenia mogące podołać wielu zadaniom.

Raport Jupiter przewiduje, że rynek urządzeń naręcznych powinien wzrosnąć w USA (wyrażany w sztukach sprzedanych urządzeń) z 14 mln w roku 2003 do 20 mln w 2008. Powinno to odpowiadać około 7% nasycenia rynku. Wzrost rynku PDA ma pozostawać jedynie symboliczny do 2005 roku, osiągając około 1% rocznie.

Dla wyjaśnienia tego trendu i powolnego tempa wzrostu rynku analitycy pospierają się jeszcze innymi badaniami poświęconego oczekiwaniom klientów. Według szacunków The Computer Industry Almanac w 2008 roku około 45% rynku PDA stanowić będą smartphony (w Europie Zachodniej nawet 63%). A badanie In-Stat/MDR potwierdza ten trend – konsumenci potrzebują urządzeń wielofunkcyjnych. 51,2% ankietowanych oczekuje, że ich przenośny bezprzewodowy handheld będzie umożliwiał korzystanie z poczty elektronicznej. 34,5% - że da możliwość określania własnej lokalizacji i lokalizacji podobnych urządzeń znajomych i rodziny. Dla 11,8% ankietowanych najważniejszą funkcjonalnością jest możliwość otrzymywania i wysyłania obrazów cyfrowych. Około 1,6% chce przez PDA uczestniczyć w grach przez Sieć, a 0,9% - korzystać z serwisów udostępniających muzykę on-line.

Warto w tym kontekście przypomnieć jeszcze, że według danych comScore.com obecnie około 10 mln Amerykanów łączy się z Internetem poprzez telefony komórkowe i urządzenia PDA. Do 2007 roku PDA z dostępem do Internetu ma mieć blisko 19 mln obywateli Stanów Zjednoczonych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200