PC Data: spadły ceny detaliczne oprogramowania dla PC
- Rafał Jakubowski,
- 03.02.1999
Przychody z detalicznej sprzedaży oprogramowania dla komputerów PC w 1998 r. osiągnęły na rynku amerykańskim wartość 5,2 mld USD. Jest to 13-proc. wzrost w porównaniu do roku 1997, chociaż średnia cena pojedynczego pakietu spadła o ok. 9% i wynosiła 38,68 USD. Według analityków PC Data, firmy badającej rynek, to największy spadek cen od 8 lat.
Przychody z detalicznej sprzedaży oprogramowania dla komputerów PC w 1998 r. osiągnęły na rynku amerykańskim wartość 5,2 mld USD. Jest to 13-proc. wzrost w porównaniu do roku 1997, chociaż średnia cena pojedynczego pakietu spadła o ok. 9% i wynosiła 38,68 USD. Według analityków PC Data, firmy badającej rynek, to największy spadek cen od 8 lat.
Producentom oprogramowania przewodzi Microsoft, który ma 23-proc. udział w rynku sprzedaży detalicznej i wysyłkowej. Przez ostatnie trzy lata jego udział stopniowo wzrastał: w 1996 r. wynosił 20%, w 1997 r. - 22%.
Drugą w kolejności firmą jest Learning Company z 11-proc udziałem w rynku. Jest ona niekwestionowanym liderem kategorii oprogramowania edukacyjnego ? należy do niej 42% tego segmentu rynku. 25-proc. sprzedaż w tym segmencie osiągnęła firma Havas Interactive.
Microsoft zdominował także rynek oprogramowania biznesowego. Należy do niego 42% sumy uzyskanej ze sprzedaży w tym segmencie. Za Microsoftem plasuje się Symantec (9%) i Adobe (ok. 7%).
Wśród sprzedawców oprogramowania rozrywkowego przewodzi Havas z 19-proc. udziałem w przychodach. 13% tego segmentu należy do Electronic Arts, za nim znajduje się GT Interactive (9%).