Outsourcing najlepszy na zmiany
- 29.09.2003, godz. 06:27
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Accenture, 86% przedstawicieli zarządów firm z USA i Europy uważa, że outsourcing daje większą swobodę w zarządzaniu ważnymi obszarami działalności firmy oraz ułatwia planowanie.
Najważniejsze korzyści ze stosowania outsourcingu to cięcie kosztów, kierowanie niezawodnością, zwiększenie elastyczności kosztów i efektywności wprowadzania nowych rozwiązań. Ponad 50% ankietowanych przyznała, że przeniesienie określonych zadań do zewnętrznych usługodawców umożliwiło przedsiębiorstwom wprowadzenie zmian i nowych strategii szybciej i skuteczniej.
80% respondentów to zwolennicy stałego korzystania z usług oustourcingowych w co najmniej jednym sektorze działania przedsiębiorstwa. 14% zamierza przy tym korzystać z nich jedynie tymczasowo, aby poprawić działanie określonych elementów firmy.
Większość umów outsourcingowych uczestnicy badania zawierają na 5-10 lat, przy czym pierwsze rezultaty wg 57% widoczne są po pierwszych 8 miesiącach współpracy.
Z wyprowadzenia na zewnątrz części firmowej informatyki korzysta 57% ankietowanych, wielu oddało w ręce zewnętrznych firm całe procesy – 36% łańcuchy dostaw, 31% szkolenia, 25% obsługę kwestii kadrowych, 21% finanse i księgowość, 13% - zarządzanie relacjami z klientami.
„Członkowie zarządów firm zaczynają postrzegać outsourcing jako receptę na wprowadzanie zmian, a nie tylko antidotum na rosnące koszty” – skomentował wyniki badania John Rollins, partner w Accenture.