Outbox zwiększa przychody dzięki zagranicy

Specjalizująca się we wdrożeniach CRM spółka Outbox zakończyła rok 2008 z przychodami na poziomie 31 mln zł, wobec oczekiwanych wcześniej 24 mln zł. Poprawa sprzedaży nastąpił dzięki wpływom z kontraktów zawartych z partnerami zagranicznymi.

Przychody rzędu 31 mln są o 55% wyższe od uzyskanych przez Outbox na koniec poprzedniego roku. "Ubiegły rok można uznać za przełomowy dla rozwoju naszej spółki. Podpisaliśmy kilka decydujących kontraktów z partnerami w Polsce i za granicą" - uważa Marcin Ciesielski, członek zarządu spółki. Outbox specjalizuje się we wdrożeniach CRM - m.in. Siebel, PeopleSoft, Clarify dla dużych i średnich przedsiębiorstw głównie w telekomunikacji, finansach oraz mediach.

Słabszy złoty, większa konkurencyjność

Polscy klienci Outbox to TP S.A., Orange, Play. Zagraniczne kontrakty obejmują spółki z USA, Francji, Niemiec, Słowacji, Wielkiej Brytanii i RPA. Outbox nawiązał współpracę z Oracle USA dotyczącą dostawy rozszerzeń funkcjonalności produktów CRM firmy Oracle (Siebel CRM, PeopleSoft CRM).

Jak podaje spółka, przychód z eksportu usług informatycznych zwiększył się w 2008 roku trzykrotnie w stosunku do poprzedniego roku, przede wszystkim dzięki większej konkurencyjności spowodowanej spadkiem wartości złotego, a także dzięki wzrostowi zainteresowania systemami klasy CRM w okresie spowolnienia gospodarczego. Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach firmy wynosi obecnie ponad 15%.

CRM rośnie

Według przytaczanych przez Outbox danych, rynek usług związanych z wdrożeniem systemów CRM na świecie wzrośnie o 10% (Gartner).

Obecnie wartość tego rynku na świecie szacuje się na około 9,8 mld USD, w Polsce - na 350 - 400 mln zł. Wartość rynku samego oprogramowania CRM wynosi w Polsce ponad 100 mln zł - podaje Outbox. Spółka szacuje, że zapotrzebowanie na wdrożenie systemów CRM na polskim rynku wzrośnie w najbliższych latach o około 12%.

Według deklaracji przedstawicieli firmy, w kolejnych latach Outbox planuje rozwijać się znacznie szybciej niż tempo wzrostu rynku CRM w Polsce. Spółka nie wyklucza w przyszłości zmiany formy prawnej oraz pozyskania inwestora strategicznego. "Firma rozważa współpracę z partnerami biznesowymi, którzy poszerzą ofertę usługową Outbox bez względu na lokalizację geograficzną. Współpraca z Unica oraz Oracle jest formą strategicznego aliansu, który poszerza możliwości biznesowe firmy" - dodaje Marcin Ciesielski.

Czytaj także

Gartner: Wskutek kryzysu rynek CRM będzie się rozwijał

Z analiz firmy Gartner wynika, że trzy na cztery europejskie firmy planują duże inwestycje związane z rozwojem systemów klasy CRM. Większość zamierza rozwinąć posiadane już funkcjonalności. Wartość europejskiego rynku tej klasy rozwiązań ma wzrosnąć o 4 proc.

CRM i lepsza troska o klienta odpowiedzią na kryzys

Niemal 30 proc. brytyjskich firm zamierza odłożyć w czasie zaplanowane wcześniej inwestycje w rozwiązania informatyczne. Zmiany planów dotyczyć mają przede wszystkim planowych aktualizacji posiadanego oprogramowania biznesowego i zakupu nowych komputerów. Dostępne środki przeznaczone będą przede wszystkim na rozwiązania zmierzające ku poprawie poziomu obsługi klienta.

Outbox partnerem Unica

Unica Corporation specjalizuje się w oprogramowaniu typu EMM (Enterprise Marketing Management) do badań i analizy zachowań klientów oraz zarządzania kampaniami marketingowymi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200