Oszustwa z handlu e-commerce przekroczą w tym roku 20 mld dol.

Z badań wynika, że firmy prowadzące działalność e-commerce powinny zrobić coś więcej, niż tylko wdrożyć podstawowe rozwiązania zabezpieczające IT. Według Juniper Research liczba oszustw w handlu elektronicznym wzrosła o prawie jedną piątą w ciągu ostatniego roku.

Branża e-commerce coraz mniej bezpieczna / Fot. Unsplash.com

Branża e-commerce coraz mniej bezpieczna / Fot. Unsplash.com

W ciągu ostatniego roku liczba oszustw w handlu elektronicznym wzrosła o 18%, z 17,5 do ponad 20 mld dol. Cyberprzestępcy zauważyli, że w czasie pandemii rośnie zainteresowanie biznesami e-commerce, więc próbują to wykorzystać. Badacze z Juniper Research informują, że oszuści wykorzystują niewiedzę przedsiębiorców i brak zabezpieczeń w wielu sklepach. Obecnie, jak czytamy w raporcie, jeśli chcemy zachować bezpieczeństwo, powinniśmy jednak wdrożyć coś więcej niż np. oprogramowanie Internet Security lub inne pakiety zabezpieczające.

Rekomendowane rozwiązania to zautomatyzowane rozwiązania do analizy behawioralnej, które wykorzystują AI, a także przeprowadzanie regularnej kontroli bezpieczeństwa (tzw. security checks). Tego typu technologie i aktywności pozwolą ustalić, czy dochodzi do nietypowych zachowań ze strony osób odwiedzających naszą stronę.

Zobacz również:

  • Microsoft przejął sieć serwerów należących do chińskich hakerów
  • Jak nie dać się oszukać w Black Friday

"Choć potrzeba wdrażania systemów zabezpieczających jest większa niż kiedykolwiek, e-sklepy muszą wdrażać takie rozwiązania, które nie zmuszają użytkowników do dodatkowych czynności. To bowiem oznacza gorsze doświadczenia i porzucone koszyki zakupowe" - czytamy w raporcie. "Sprzedawcy muszą i chcą wdrażać tylko takie rozwiązania, które zapewniają dodatkową ochronę, ale są też uzasadnione dla użytkownika i nie wymagają dużo dodatkowej pracy ze strony pracowników".

Najwięcej oszustw w Chinach

Juniper Reserch podaje, że najwięcej oszustw e-commerce ma miejsce w Chinach. Z prognoz wynika, że do 2025 r. w Chinach będzie 40% światowych strat związanych z oszustwami w handlu elektronicznych, co przełoży się na ok. 12 mld dol. Zdaniem autorów raportu w Chinach jest nie tylko ogromny rynek handlu e-commerce, ale też - przede wszystkim - relatywnie mało wdrożeń platform do wykrywania ataków i oszustw.

Sprawdź: Najlepszy VPN

Eksperci zalecają też, aby nie próbować samodzielnie wykrywać oszustw e-commerce, bo jest to trudne, czasochłonne i kosztowne. Ich zdaniem sklepy i inne biznesy e-commerce powinny postawić w obecnych czasach na platformy działające automatycznie i w tle. Pomogą one wykryć oszustwa w danym momencie, w czasie rzeczywistym.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200