Ośmiornica w sieci

Internet staje się już poważnym rynkiem, który według opinii ekspertów będzie się podwajał każdego roku co najmniej do końca tej dekady. Hewlett-Packard w ramach Internet Solutions zamierza oferować kompletne rozwiązania internetowe, korzystając ze swojej szerokiej bazy serwisowej i oferty sprzętowej. Logo tej akcji ma stanowić ujarzmiona ośmiornica.

Internet staje się już poważnym rynkiem, który według opinii ekspertów będzie się podwajał każdego roku co najmniej do końca tej dekady. Hewlett-Packard w ramach Internet Solutions zamierza oferować kompletne rozwiązania internetowe, korzystając ze swojej szerokiej bazy serwisowej i oferty sprzętowej. Logo tej akcji ma stanowić ujarzmiona ośmiornica.

Hewlett-Packard od początku lat 80. posługuje się własną siecią rozległą. W roku 1990 została ona połączona z Internetem, a dzisiaj w HP wykorzystywanych jest ok. 70 tys. przeglądarek WWW, przy zainstalowanych 80 tys. hostów i ok. 800 routerach. Obecnie utworzono w firmie specjalny oddział mający za zadanie oferowanie kompletnych rozwiązań internetowych. Po zebraniu wymagań od klienta, który chce swoją firmę włączyć do Internetu, w ramach Działu Usług Profesjonalnych (PSO), opracowana zostaje koncepcja realizacyjna, obejmująca zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie. HP będzie starał się promować w tych przedsięwzięciach własne serwery i osprzęt sieciowy, a oprogramowanie zaś pochodzić będzie głównie od innych dostawców. Firma zamierza intensywnie współpracować z Netscape i Raptor Systems, producentami serwerów WWW oraz z Checkpoint i Navisoft (AOL), znanymi z oprogramowania służącego do budowania "zapór ogniowych". Jak powiedział Jan Silverman, dyrektor działu Internet Solutions z HP - "Posiadamy wszystkie konieczne elementy do zbudowania pełnego rozwiązania internetowego, dodając swoją wiedzę i doświadczenie. Wejść do Internetu jest stosunkowo łatwo, problem zaś stanowi zrobienie tego tak, by dało firmie pożyteka i pozwoliło uniknąć nieustannych kłopotów. Znane są już przykłady, całkiem poważnych korporacji, które równie szybko z Internetu się wycofały, jak do niego przyszły".

Wiele przedsiębiorstw woli budować własne sieci rozległe, uznając je za pewniejsze i bardziej bezpieczne, ale zawsze koszt całego przedsięwzięcia jest wtedy znacznie droższy. Jak skomentował to J. Silverman, choć wielu informatyków nadal się Internetu obawia, to jednak przyszłość należy do wspólnej globalnej sieci teleinformatycznej.

HP zamierza także produkować sprzęt nastawiony na prywatnego użytkownika. We współpracy z przedsiębiorstwami telekomunikacyjnymi opracowuje urządzenia służące do podłączenia domów do Internetu poprzez istniejące linie telewizji kablowej. Obecnie w Nowym Jorku testowane są prototypowe tzw. cable-modems, dzięki którym uzyskuje się przepustowość 25 Mbit/s, przy wykorzystaniu standardowych łaczy.

Więcej informacji na temat nowej inicjatywy HP można znaleźć pod adresem:http://www.hp.com/go/internet

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200