Orlando Magic chce lepiej poznać preferencje kibiców

Jeden z czołowych klubów ligi NBA, Orlando Magic, wdrożył system SAS Analytics, aby lepiej poznać preferencje swoich kibiców, zoptymalizować proces obsługi imprez w nowo powstałej hali Amway Center oraz zwiększyć wpływy ze sprzedaży biletów, gadżetów i działań sponsoringowych.

Zakupione oprogramowanie umożliwia między innymi segmentację, modelowanie predykcyjne oraz podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym. "Konsolidacja i analiza danych dotyczących sprzedaży biletów, gadżetów, działań sponsoringowych, zróżnicowania demograficznego kibiców, ich aktywności na portalach społecznościowych oraz na stronie internetowej daje kompleksową wiedzę, która umożliwia władzom klubu podejmowanie właściwych decyzji biznesowych opartych na konkretnych wskaźnikach" - tłumaczy Craig Duncan, dyrektor Działu SAS for Sports.

Misją klubu jest zapewnienie kibicom dobrego widowiska i mocnych wrażeń sportowych. Bilety na mecze są sprzedawane na dwa lata do przodu, a liczba posiadaczy stałych karnetów wynosi około 14 tys. Klub chce dalej rozwijać i różnicować zakres swojej działalności. "Amway Center, najbardziej zaawansowana technologicznie hala sportowa w USA, oferuje szerokie spektrum możliwości i atrakcji dla kibiców. Aby zapewnić widzom pełen komfort śledzenia rozgrywek, zainstalowaliśmy największy możliwy ekran wysokiej rozdzielczości oraz ponad tysiąc monitorów w całym budynku. Dzięki SAS Analytics możemy efektywnie wykorzystać zaplecze technologiczne hali" - mówi Alex Martins, prezes Orlando Magic.

Pakiet narzędzi SAS for sports obejmuje SAS Marketing Automation - rozwiązanie do planowania, testowania i realizowania kampanii marketingowych oraz SAS Enterprise Business Intelligence Server, który dostarcza infrastrukturę portalu informacyjnego, umożliwia realizowanie zaawansowanych analiz i przygotowanie raportów dopasowanych do potrzeb poszczególnych grup użytkowników. Kluczowi decydenci mają dostęp w czasie rzeczywistym do raportów podsumowujących sprzedaż biletów i innych akcesoriów oraz ruch na stronie internetowej klubu generowany w trakcie trwania meczu. Gdy sprzedaż jest powyżej albo poniżej oczekiwań, pozwala im to szybko reagować i podejmować konieczne działania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200