Orange zamknie 20% swoich salonów w Polsce
- 07.08.2013, godz. 12:16
To rzecz jasna kolejny ruch w ramach polityki oszczędności. Cała operacja zostanie rozłożona na lata 2013-2016.
Dziennik Gazeta Prawna ujawnił informacje o kolejnych planach rodzimego oddziału firmy Orange. Przymierza się ona do zamknięcia co piątego ze swoich salonów firmowych. Obecnie posiada ich 934 w całej Polsce. W latach 2013-2016, likwidowane mają być przede wszystkim te placówki, które leżą blisko siebie.
Decyzja o zamknięciu salonów jest częścią strategii mającej przynieść oszczędności w firmie. W ramach planu, do końca tego roku kalendarzowego, z pracą w Orange Polska pożegna się także 1,7 tys. osób. Przemysław Sawała-Uryasz, analityk UniCredit cytowany przez DGP zaznacza, że likwidacja co piątego salonu doprowadzić ma do ograniczenia kosztów pozyskania i utrzymania klienta. Te, w przypadku Orange Polska wynoszą 1,2 mld złotych rocznie.
Zobacz również:
- Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
- Nowe technologie są koniecznym warunkiem rozwoju
- Snowflake Polska świętuje trzecie urodziny
Dziennika zaznacza jednak, że krok ten może być błędem, a satysfakcja klientów z Orange Polska, może spaść. Tymczasem jest ona i tak niska. W badaniach Miliard Brown, „pomarańczowy operator” wypadł najsłabiej z czwórki wiodących, polskich telekomów. Usługi Orange poleciłoby zaledwie 4% jego obecnych klientów. W przypadku T-Mobile było to 10%, dla Plusa 19%, a w Play aż 43%. W tych samych badaniach zmierzono również poziom zadowolenia z obsługi klienta. I tu Orange wypadł najsłabiej. Zaledwie co czwartego ankietowanego zdecydowanie zadowalała obsługa klienta w Orange. Dla Plusa, T-Mobile i Play było to odpowiednio 31, 34 i 43%.