Oracle zwiększa zysk, ale sprzedaż sprzętu spada

Spółka zarobiła w IV kw. obrachunkowym 3,5 mld USD, o 8% więcej niż przed rokiem. Tylko o 1% wzrosły natomiast przychody - do 10,9 mld USD.

Sprzedaż nowych licencji wzrosła o 7% do 4 mld USD, przychody z utrzymania - o 5% do 4,2 mld USD.

Przedstawiciele Oracle podali, że aplikacje biznesowe osiągnęły podobne wyniki w trzech podstawowych kategoriach CRM, ERP oraz HCM, również na rynku europejskim. Sprzedaż nowych licencji jest traktowana jako wskaźnik kondycji rynku IT - wskazuje czy firmy rozpoczynają nowe projekty. Z drugiej strony jednak agresywna polityka zakupowa Oracle również wpływa na wzrost sprzedaży.

Rynek przygląda się uważnie jak Oracle radzi sobie ze sprzedażą sprzętu po przejęciu Sun Microsystems w styczniu 2010 roku. Spadek zanotowała natomiast sprzedaż sprzętu - o 16% do 997 mln USD.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO

Choć liczby wskazują na spadki, przedstawiciele firmy podkreślają, że strategia koncentracji na maszynach typu Exadata i Exalytics przynosi efekty. Mniej istotne dla Oracle'a są wyniki sprzedaży standardowych urządzeń, generujących niską marżę. Sprzedaż produktów z rodziny "Exa-" określanych mianem "engineered systems" wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu roku.

Całoroczne przychody Oracle wzrosły o 4% do 37,1 mld zł, a zysk o 17% do 10 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200