Oracle chce budować przewagę w obszarze systemów CRM dzięki funkcjom branżowym
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 01.08.2012, godz. 10:13
Najnowsza wersja systemu Oracle CRM On Demand zawiera m.in. zestaw nowych funkcji przydatnych w zarządzaniu relacjami z klientami w branży usług finansowych, przemyśle motoryzacyjnym oraz służby zdrowia i sektora medycznego. To właśnie wyspecjalizowane funkcjonalności odpowiadające specyfice różnych branż mają wyróżniać oferowane w modelu usługowym narzędzia CRM firmy Oracle m.in. od rozwiązań firmy Salesforce.
Nowe funkcje dla sektora medycznego mają ułatwiać m.in. śledzenie informacji na temat produktów medycznych wykorzystywanych przez konkretnych pacjentów, a tym samym usprawniać gromadzenie informacji wymaganych prawem. Pod kątem specyfiki branży motoryzacyjnej i sektora ubezpieczeniowego rozbudowane zostały funkcje analityczne środowiska Oracle CRM On Demand. Nowe narzędzia mają ułatwiać gromadzenie i przetwarzanie informacji na temat poszczególnych aut, czy transakcji finansowych. Wedle zapowiedzi mogą one być traktowane jako osobne obiekty w systemie CRM. Według zapewnień przedstawicieli koncernu nowe funkcje są już dostępne dla wszystkich dotychczasowych klientów. Konieczna jest jednak ich aktywacja w ramach panelu konfiguracyjnego.
Z oficjalnych informacji wynika, że platforma Oracle CRM On Demand w wersji 20 zawiera również szereg usprawnień funkcjonalnych. Zmodernizowane zostały m.in. narzędzia wspierające procesy marketingowe i księgowe. Usprawnienia dotyczą także wykorzystywanego w systemie Oracle CRM On Demand modelu danych o klientach. Zmiany dotyczą także interfejsu oprogramowania. Funkcjonalność Oracle CRM On Demand ma być również łatwiej dostępna z poziomu urządzeń mobilnych - w szczególności telefonów i tabletów Apple oraz terminali BlackBerry.
Zobacz również:
- Większa wydajność nie oznacza większego TCO
- Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
Nowe funkcje branżowe mają wyróżniać platformę Oracle CRM on Demand na tle konkurencji. Kluczowa ma tu być m.in. bezpośrednia integracja rozwiązań branżowych z podstawowymi funkcjami CRM. Przedstawiciele koncernu zapewniają jednocześnie, że oprogramowanie linii Oracle CRM on Demand będzie rozwijane niezależnie od wprowadzonej na rynek w zeszłym roku platformy oprogramowania biznesowego Fusion.