Oracle Polska oczekuje dalszego wzrostu

Firma w 2001 r. osiągnęła obroty w wysokości 270 mln zł. "W tym będzie to 300-320 mln zł" - twierdzi Paweł Piwowar, prezes zarządu Oracle Polska.

Firma w 2001 r. osiągnęła obroty w wysokości 270 mln zł. Oznacza to 21 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego (223 mln zł). Zdecydowaną większość (86%) przychodów stanowiła sprzedaż licencji oprogramowania. Duży wzrost sprzedaży firma zanotowała zwłaszcza w przypadku aplikacji wchodzących w skład pakietu Oracle E-Business Suite.

Według przedstawicieli Oracle, udział firmy na rynku oprogramowania w Polsce wynosi obecnie ok. 11%. Natomiast w rynku relacyjnych baz danych - 46 %.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

"Oczekujemy, że w przyszłym roku obroty osiągną poziom 300 - 320 mln zł. Chcemy również zwiększyć o kilka procent zatrudnienie" - mówi Paweł Piwowar, prezes zarządu Oracle Polska.

W 2001 r. firma zawarła kilka dużych umów dotyczących sprzedaży licencji baz danych, m.in. z Telekomunikacją Polską SA (wartość umowy wyniosła 30 mln zł), PKO BP SA, Polską Telefonią Cyfrową sp. z o.o., Ruch SA i Ministerstwem Finansów. W ubiegłym roku firma zatrudniła 15 nowych osób.

Największą sprzedaż spośród partnerów Oracle Polska zanotowały Softbank SA, ComputerLand SA i Prokom Software SA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200