Optymistyczniej w B2B

Mimo iż wiele firm zajmujących się sprzedażą online ciągle nie zarabia na tym zbyt wielkich pieniędzy, to jednak dominują wśród nich nastroje optymistyczne.

Mimo iż wiele firm zajmujących się sprzedażą online ciągle nie zarabia na tym zbyt wielkich pieniędzy, to jednak dominują wśród nich nastroje optymistyczne.

Według badań IDC firmy generalnie zwiększają inwestowanie w infrastruktury związane ze sprzedażą webową, niemniej jednak satysfakcjonujący poziom płynności finansowej nadal stanowi problem dla większości sprzedawców B2B (Business-to-Business). Udział firm prowadzących sprzedaż za pośrednictwem weba jest nadal niewielki.

Zobacz również:

  • Podsumowanie IFA 2023 okiem redakcji Computerworld

Wizerunek Internetu na przestrzeni ubiegłych lat niewiele się zmienił. Firmy postrzegają Sieć jako szybki i kosztowo efektywny kanał sprzedaży, z drugiej jednak strony uważa się, że kultywuje on bezosobowy model kontaktów z klientem.

Chociaż stosowanie techniki webowej uważane jest powszechnie za efektywny sposób wchodzenia na nowe rynki globalne, to jednak rzeczywistość jest taka, że sprzedawcy bardzo rzadko otrzymują dużo zamówień zagranicznych przez ten kanał. Przodują w tym przemysły transportowy i turystyczny, których naturalnym rozwojem jest ekspansja globalna. Są one też najbardziej “międzynarodowe” w kategorii wykorzystania Internetu do zdobywania nowych rynków.

Analitycy IDC uważają, że eCommerce w Europie nie jest jeszcze zjawiskiem ekonomicznie istotnym, ale prognozy są optymistyczne. W raporcie IDC “eCommerce in Praxis: European Sell-Side Survey, 2001” przedstawiono wyniki badań na temat stosowania Internetu jako kanału sprzedaży w modelu B2B wśród firm europejskich, a także spojrzenie na problemy, takie jak obecne i przyszłe stosowanie eCommerce, sposoby płatności czy poziom globalizacji.

Podstawowy materiał tego raportu to badania opinii obejmujące 600 wywiadów z przedstawicielami firm prowadzących e-handel we Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii Szwecji i Wielkiej Brytanii. Raport dostępny jest za pośrednictwem witryny www.idc.com .

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200