Optimus prezentuje swoją wizję cyfrowego domu
- Krzysztof Pietrzak,
- 10.11.2005, godz. 17:01
Na środowym pokazie, firma Optimus przedstawiła konfigurację urządzeń gotową do wykorzystania w tzw. cyfrowym domu. Wśród nich znaleźć można komputer Optimus HyperMedia, łączący funkcjonalności peceta i sprzetu Hi-Fi, takiego jak odtwarzacz DVD i zestaw kina domowego Połączony on został szybką siecią Wi-Fi z innymi urządzeniami, w tym bardzo wydajnym komputerem Prestige DM 600 GTX EE, maszynami z serii Optimus Young, notebookami i PDA. Oprócz tego, firma pokazała możliwości, jakie daje wykorzystanie w tego typu cyfrowym domu wszelkich gadżetów (jak słuchawki Bluetooth czy przenośne odtwarzacze MP3). Przedstawiciele Optimusa stwierdzili, że chociaż mają świadomość, iż przeciętna polska rodzina nie posiada w domu czterech komputerów, firma stawia na nowoczesne technologie a już wkrótce duża część Polaków będzie mogła pozwolić sobie na coraz szersze wprowadzanie technologii w swoim domu. Wszystko pod kontrolą Windows XP Media Center Edition.
Z opublikowanego pod koniec sierpnia raportu firmy analitycznej Current Analysis wynika, że w USA w ostatnim czasie gwałtownie rośnie popularność komputerów typu "media center". Jeszcze w lipcu urządzenia takie stanowiły zaledwie 16,3% wszystkich sprzedawanych w USA komputerów stacjonarnych - ale już w sierpniu liczba ta wzrosła do 42,6%.
Analitycy tłumaczą, że jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest fakt, iż nabywcy stacjonarnych komputerów PC usilnie poszukują czegoś, co odróżni je od notebooków. "Dziś mamy na rynku wiele komputerów przenośnych, które w 100% zastępują tradycyjne desktopy. Ale nie każdy klient potrzebuje notebooka - dlatego nabywcy poszukują produktów o rozszerzonej funkcjonalności" - tłumaczy Matt Sargent z Current Analysis.
Trzeba tu jednak zauważyć, że ogromny wzrost sprzedaży Media Center PC wynika między innymi z definicji takiego komputera. Początkowo Microsoft nalegał aby takie określenie przynależne było maszynom wyposażonym między innymi w tuner telewizyjny. Kiedy firma wycofała się z takich żądań, wielu dostawców zdecydowało się na wprowadzenie na rynek "uboższych" wersji komputerów Media Center, korzystając między innymi z płyt głównych zintegrowanych z układami graficznymi.