Optimus prezentuje swoją wizję cyfrowego domu

Na środowym pokazie, firma Optimus przedstawiła konfigurację urządzeń gotową do wykorzystania w tzw. cyfrowym domu. Wśród nich znaleźć można komputer Optimus HyperMedia, łączący funkcjonalności peceta i sprzetu Hi-Fi, takiego jak odtwarzacz DVD i zestaw kina domowego Połączony on został szybką siecią Wi-Fi z innymi urządzeniami, w tym bardzo wydajnym komputerem Prestige DM 600 GTX EE, maszynami z serii Optimus Young, notebookami i PDA. Oprócz tego, firma pokazała możliwości, jakie daje wykorzystanie w tego typu cyfrowym domu wszelkich gadżetów (jak słuchawki Bluetooth czy przenośne odtwarzacze MP3). Przedstawiciele Optimusa stwierdzili, że chociaż mają świadomość, iż przeciętna polska rodzina nie posiada w domu czterech komputerów, firma stawia na nowoczesne technologie a już wkrótce duża część Polaków będzie mogła pozwolić sobie na coraz szersze wprowadzanie technologii w swoim domu. Wszystko pod kontrolą Windows XP Media Center Edition.

Optimus prezentuje swoją wizję cyfrowego domu
O polskiej premierze systemu operacyjnego pisaliśmy niedawno w artykule XP Media Center PL w akcji. Szybko okazało się, że zainteresowanie polskich firm tym systemem jest bardzo duże. Praktycznie każdy większy gracz na rynku stara się wprowadzić swoje wersje komputerów typu Media Center. Każdy stara się także udowodnić, że nie odstaje technologicznie od konkurencji. Optimus, starający się być firmą nowoczesną i dostarczającą klientom kompleksowe rozwiązania, także dokłada swoją cegiełkę. Firma pokazała konfigurację, która chyba rzeczywiście sprawdzić się może bardzo dobre, jeżeli myślimy o digitalizacji naszego domowego ogniska. Podstawowym elementem stanowiącym serce i centrum dowodzenia cyfrowego domu, według Optimusa powinien stać się komputer HyperMedia, stanowiący serce systemu multimedialnej rozrywki.

Z opublikowanego pod koniec sierpnia raportu firmy analitycznej Current Analysis wynika, że w USA w ostatnim czasie gwałtownie rośnie popularność komputerów typu "media center". Jeszcze w lipcu urządzenia takie stanowiły zaledwie 16,3% wszystkich sprzedawanych w USA komputerów stacjonarnych - ale już w sierpniu liczba ta wzrosła do 42,6%.

Analitycy tłumaczą, że jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest fakt, iż nabywcy stacjonarnych komputerów PC usilnie poszukują czegoś, co odróżni je od notebooków. "Dziś mamy na rynku wiele komputerów przenośnych, które w 100% zastępują tradycyjne desktopy. Ale nie każdy klient potrzebuje notebooka - dlatego nabywcy poszukują produktów o rozszerzonej funkcjonalności" - tłumaczy Matt Sargent z Current Analysis.

Trzeba tu jednak zauważyć, że ogromny wzrost sprzedaży Media Center PC wynika między innymi z definicji takiego komputera. Początkowo Microsoft nalegał aby takie określenie przynależne było maszynom wyposażonym między innymi w tuner telewizyjny. Kiedy firma wycofała się z takich żądań, wielu dostawców zdecydowało się na wprowadzenie na rynek "uboższych" wersji komputerów Media Center, korzystając między innymi z płyt głównych zintegrowanych z układami graficznymi.

Optimus prezentuje swoją wizję cyfrowego domu

Optimus HyperMedia

HyperMedia, produkt będący głównym składnikiem całego pokazywanego zestawu. Tak naprawdę to po prostu komputer PC wyposażony w odtwarzacz DVD/VCD i MP3, tuner telewizyjny ze wsparciem dla telewizji wysokiej rozdzielczości (HDTV) oraz system operacyjny Windows XP Media Center Edition. Jego parametry nie są nadzwyczajne, ciekawy jest jednak zastosowany system chłodzenia, składający się z radiatora z pompami cieplnymi oraz dwóch wentylatorów wbudowanych w zasilacz chłodzących jednocześnie procesor i wszystkie inne podzespoły wchodzące w skład komputera. Dzięki temu maszyna jest wyjątkowo cicha i z powodzeniem może zostać ustawiona w salonie, na przykład pod telewizorem. Cena urządzenia w podstawowej konfiguracji wynosić będzie 3899 złotych brutto. Niestety, łatwo odnieść wrażenie, że HiperMedia należy do zubożonej rodziny komputerów tego typu. Dowodzi tego na przykład układ graficzny zintegrowany z płytą główną.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200