Optimus, Lexmark i reszta świata

Dzięki sprzedaży drukarek Lexmarka Optimus S.A. zamierza zdobyć 40% polskiego rynku

Dzięki sprzedaży drukarek Lexmarka Optimus S.A. zamierza zdobyć 40% polskiego rynku

Optimus S.A. rozpoczął sprzedaż drukarek laserowych i atramentowych amerykańskiej firmy Lexmark International.

Produkty amerykańskiej firmy, która jest częścią koncernu IBM będą konkurować w sieci sprzedaży Optimusa z drukarkami Hewlett-Packarda i Seikoshy. Te ostatnie od ponad 2 lat montowane są w Nowym Sączu. W pierwszej fazie wprowadzania urządzeń Lexmarka na polski rynek Optimus zamierza skupić się na sprzedaży drukarek laserowych i atramentowych. Docelowo sprzedaż i serwis drukarek Lexmarka odbywać się będzie w 170 punktach na terenie całego kraju.

Zdaniem Juranda Gołębiowskiego, odpowiedzialnego w Optimusie za linię produktów Lexmarka, nowosądecka spółka nie zamierza prowadzić wojny cenowej z firmami sprzedającymi drukarki HP. Optimus nadal będzie realizować zamówienia klientów na produkty Hewlett-Packarda. "Nie jesteśmy w stanie sprzedawać wyłącznie drukarek HP, zadowalając się 1-2% zysku" - twierdzi Jurand Gołębiowski i dodaje, że "w tym momencie Optimus bardziej zainteresowany jest produktami Lexmarka niż HP". Drugim powodem, dla którego Optimus traci zainteresowanie produktami HP, jest długi czas oczekiwania na ich serwisowanie. Zdaniem przedstawicieli Optimusa klienci spoza Warszawy na reperację drukarki HP muszą czekać 2-3 tygodnie. Najprawdopodobniej niedługo do sieci sprzedaży nowosądeckiej firmy trafią również drukarki igłowe Lexmarka, które będą konkurować ze sprzedawanymi obecnie urządzeniami Seikoshy. "Decyzja jeszcze nie zapadła, ale sądzę, że ostatecznie będziemy je sprzedawać" - stwierdził Jurand Gołębiowski.

"40% udziału w rynku jest nierealne" - uważa Paweł Malak, odpowiedzialny w HP za sprzedaż drukarek. Jego zdaniem obecnie najlepiej na polskim rynku sprzedają się drukarki atramentowe, które w przypadku Lexmarka nie są najlepszej jakości. "Nigdzie w Europie Lexmark nie wychodzi poza 4-5% rynku. Nie sądzę, aby w Polsce mogłoby być inaczej" - mówi Paweł Malak. "Naszą siła jest sieć sprzedaży, którą budowaliśmy latami" - twierdzi przedstawiciel HP.

W roku 1995 obroty Lexmarka na świecie wyniosły 2,2 mld USD. Jego udział w rynku wyniósł 4,1%, w tym 33,1% w rynku drukarek sieciowych. W Europie Lexmark pod własną nazwą sprzedał w ub.r. 2 mln drukarek.

Według Hewlett-Packarda, udział firmy w europejskim rynku drukarek atramentowych wyniósł w 1995 r. 51,3%. W ub.r. HP zdobył 57,3% europejskiego rynku drukarek laserowych (o wydajności 1-6 str./min).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200