Opera podbija Polskę?

Opera Software, producent popularnej przeglądarki Opera, uruchomił polską wersję swojego serwisu internetowego. Internauci znajdą tam wszelkie informacje o produktach firmy - dla polskich użytkowników przygotowano również specjalną ofertę promocyjną, w ramach której mogą kupić pełną (pozbawioną bannera reklamowego) wersję Opery za ok. 41 zł.

Opera podbija Polskę?
Polską stronę firmy można znaleźć pod adresemhttp://www.opera.com/lang/pl/ . Znajdziemy na niej m.in. informacje o produktach firmy oraz polskie forum użytkowników.

Opera podbija Polskę?

Polska strona Opera Software

Przedstawiciele Opera Software tłumaczą, ze do udostępnienia polskim użytkownikom przeglądarki w promocyjnej cenie skłonił ich fakt, że Opera jest w naszym kraju niezwykle popularnym i cenionym produktem. Dlatego też pełną, pozbawioną reklamowego dodatku wersję przeglądarki możemy kupić za ok. 41 zł (normalna cena to 39 USD, czyli ok. 137 zł). Niestety, jak dotąd nie wszystkie strony internetowe są kompatybilne z Operą. Na stronie Osiołki.net można zapoznać się z witrynami, które nie działają lub są źle wyświetlane w Operze.

Zobacz również:

  • Ta przeglądarka pozwoli pobierać na komputer różne modele językowe LLM

Firma udostępniła także polską edycję najnowszej wersji Opery - 7.54. Przeglądarka dostępna jest w naszym serwisie FTP.

"Wizją firmy Opera Software jest uczynienie Sieci jak najbardziej dostępną dla jak najszerszej rzeszy użytkowników, niezależnie od poziomu ich wiedzy technicznej oraz różnic językowych" - powiedział Jon S. von Tetzchner, szef Opera Software. "Mamy nadzieje, ze dzięki specjalnej polskiej witrynie oraz dzięki polskiej wersji Opery, jeszcze więcej polskich użytkowników odkryje zalety korzystania z szybkiej i funkcjonalnej przeglądarki. Polska witryna jest również początkiem tworzenia jeszcze bardziej zżytej społeczności polskich użytkowników Opery. Działania te będą kontynuowane i rozwijane w ciągu nadchodzących miesięcy" - zapowiada von Tetzchner.

Opera podbija Polskę?

Rosną popularność Opery według danych Ranking.pl

Opera w ostatnim okresie znacząco powiększyła udział w polskim rynku przeglądarek internetowych. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w czerwcu i lipcu tego roku (pisaliśmy o tym szerzej w artykule "Internet Explorer traci rynek"), kiedy to Opera Software jak zawsze bardzo dynamicznie zareagowała na informacje o możliwych błędach związanych z bezpieczeństwem ich przeglądarki (szerzej o tym w artykule "Opera coraz bezpieczniejsza").

Opera podbija Polskę?

Wzrost udziału Opery w rynku przeglądarek

Jak wynika z danych Ranking.pl, udział Opery rynku przeglądarek internetowych wzrósł o 173% w stosunku do udziału w czerwcu poprzedniego roku, natomiast Explorer zmniejszył swój udział o 4,88%. W wartościach bezwzględnych Opera zyskała 2,60% a Explorer stracił 4,70% udziału w rynku. Tendencja ta w obydwu przypadkach jest stała, co może oznaczać że jeśli nic się nie zmieni prędzej czy później Explorer przestanie być najpopularniejszą przeglądarką.

Jak podkreśla Monika Niemirowska, redaktor biuletynu Ranking.pl: "Opera była zawsze bardzo popularna w naszym kraju, jednak poziom jej wykorzystania zaczął się dynamicznie zwiększać na początku tegorocznego lata. Wtedy na skutek wykrycia poważnych luk w bezpieczeństwie przeglądarki Internet Explorer, organizacja CERT zaleciła korzystanie z innych przeglądarek: Mozilli lub Opery. Dało to początek gwałtownemu wzrostowi zainteresowania przeglądarkami alternatywnymi wobec produktu korporacji Microsoft. O ile na świecie błyskotliwą karierę robi rozwijana w ramach open-source'owego projektu Mozilla Firefox, z której obecnie korzysta 3,1 proc. użytkowników (cookies) łączących się z polskimi zasobami z zagranicy, polscy internauci najbardziej lubią komercyjną Operę (przeglądarka ta dostępna jest w wersji płatnej lub darmowej z reklamami). W maju br. odsetek użytkowników (cookies) najnowszej wersji Opery 7.x w Polsce równy był 2,9 proc.; w lipcu na skutek ostrzeżenia CERT wzrósł do 3,8 proc. W ciągu wakacji zwiększał się nadal, siegając u progu roku szkolnego 4 proc. Skąd ta popularność norweskiej przeglądarki w naszym kraju? Na pewno duże zasługi ma tutaj społeczność jej zwolenników, skupiona głównie wokół forum dyskusyjnego będącego częścią serwisu my.opera.com, redaktorzy witryn poświęconych Operze, aktywnie promujący swoją ulubioną przeglądarkę w naszej sieci. Z drugiej strony, również firma Opera Software zainteresowana jest umacnianiem pozycji swojego produktu na polskim rynku, czego dowodem jest choćby specjalna promocja dla internautów z Polski, umożliwiająca zakup licencji na przeglądarkę po znacznie niższej cenie."

Opera za darmo? Tak, jest to możliwe. Opera Software przekazuje darmowe licencje Opery w formie darowizny. O bezpłatną Operę mogą się ubiegać: szkoły podstawowe, szkoły kształcące projektantów witryn WWW, organizacje i firmy zajmujące się tworzeniem witryn WWW, organizacje reprezentujące interesy osób niepełnosprawnych ruchowo lub umysłowo oraz kafejki internetowe. Na nowej stronie można również wziąć udział w konkursie, w którym co miesiąc jest rozlosowywana darmowa licencja Opery. By wziąć udział w losowaniu wystarczy poinformować Opera Software o artykułach pojawiających się w polskich mediach na temat Opery.

Więcej informacji:

http://www.opera.com/lang/pl/

Aktualizacja: 23 września 2004 14:39

Po wczorajszej premierze polskiej wersji strony internetowej przeglądarki Opera, mieliśmy okazję porozmawiać z Eskilem Sivertsenem - przedstawicielem Opera Software. Postanowiliśmy dowiedzieć się dlaczego wybrano Polskę jako pierwszy kraj, dla którego stworzono odrębną stronę Opery. Zapraszamy do przeczytania wywiadu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200