Onet i Wirtualna Polska na czele najpopularniejszych portali w Polsce

Badania, przeprowadzone przez SMG/KRC Poland i OBOP, wykazały, że najbardziej znanym i używanym polskim portalem jest Onet.pl. Na drugiej pozycji uplasowała się Wirtualna Polska. Zauważono też rosnącą popularność Areny.

Jak wynika z dwóch niezależnie przeprowadzonych badań przez Ośrodek Badania Opinii Publicznej (OBOP) i firmę SMG/KRC Poland, największą popularnością wśród użytkowników Internetu w naszym kraju cieszy się portal Onet.pl, nieznacznie wyprzedzając Wirtualną Polskę.

Według badania OBOP, najwięcej polskich internautów korzysta z portalu Onet.pl (60% użytkowników), tuż za nim plasuje się Wirtualna Polska (50%). Na kolejnych miejscach znalazły się takie serwisy jak Yahoo! i Altavista - tracące stopniowo popularność, i zyskująca coraz więcej zwolenników Arena (40%). Za nimi uplasowały się takie serwisy jak Panorama Firm, InterNetia oraz Interia.

Pod względem częstotliwości odwiedzin danego portalu również wygrywa Onet.pl (ok. 40%) Onet, przed Wirtualną Polską (21%).

Podobne wyniki przedstawiła w swoich badaniach firma SMG/KRC Poland. Onet.pl zajmuje pierwsze miejsce pod względem znajomości marki wśród rodzimych użytkowników Internetu (ok. 60%) i znajomości reklamy portalu (ok. 42%). Dla Wirtualnej Polski wskaźniki te wynoszą odpowiednio 46% i 35%.

Część badania SMG/KRC, dotycząca regularności odwiedzin portali, również wykazała przewagę Onetu (51%) nad Wirtualną Polską (41%). Na trzecim miejscu znalazła się Arena.pl z wynikiem 8,3%, dalej - Interia.pl (5,3%), YoYo (1,8%), Poland.com (1,3%) i Ahoj.pl (1%)

Oba badania wykazały dynamiczny wzrost liczby użytkowników portalu Arena.pl, znajdującego się na piątej pozycji we wszystkich częściach badania OBOP-u, a u SMG/KRC na miejscu trzecim.