Olivetti Lexikon i Philips Business Electronics będą współpracowały w zakresie rozwiązań dla rynku konsumenckiego

Należąca do grupy Olivetti firma Olivetti Lexikon (OL), producent komputerowego sprzętu biurowego, i Philips Business Electronics, oddział Philipsa działający na rynku konsumenckim i małych firm, podpisały porozumienie, na mocy którego będą współpracować w zakresie rozwiązań druku atramentowego, komunikacji oraz produktów internetowych. Nie ujawniono jednak szczegółów finansowych porozumienia.

Należąca do grupy Olivetti firma Olivetti Lexikon (OL), producent komputerowego sprzętu biurowego, i Philips Business Electronics, oddział Philipsa działający na rynku konsumenckim i małych firm, podpisały porozumienie, na mocy którego będą współpracować w zakresie rozwiązań druku atramentowego, komunikacji oraz produktów internetowych. Nie ujawniono jednak szczegółów finansowych porozumienia.

Spółka, w której OL będzie miała 51%, Philips 49% akcji, zajmować się będzie rozwojem i produkcją faksów bazujących na technice druku atramentowego, sprzętu wielofunkcyjnego oraz konsumenckich urządzeń umożliwiających dostęp do Internetu. Produkty nowej spółki mają być wprowadzane zarówno na rynek europejski, jak i amerykański.

Philips oczekuje, że dzięki porozumieniu będzie mógł zaoferować klientom lepszą funkcjonalność urządzeń faksujących, komunikacyjnych czy internetowych. W ofercie firmy pojawią się m.in. urządzenia umożliwiające kolorowe wydruki. Z kolei OL zyska na doświadczeniu Philipsa na rynkach konsumenckim i biznesowym.

Zdaniem analityków, umowa ta odzwierciedla rozwój rynku urządzeń elektronicznych przeznaczonych do zastosowań w gospodarstwach domowych i małych firmach. International Data Corporation (IDC) szacuje, że do 2002 r. sprzedaż domowych urządzeń internetowych tylko w Stanach Zjednoczonych będzie wynosić 43% całkowitego przychodu z rynku urządzeń informatycznych. W roku 1997 stanowiła ona zaledwie 4%.