Office 365 publicznie dostępny w wersji testowej

Przedstawiciele koncernu Microsoft poinformowali o zakończeniu fazy zamkniętych testów pakietu Office 365. Według oficjalnych informacji chęć wzięcia udziału w publicznych testach pakietu Office 365 wyraziło ok. 100 tys. firm z całego świata.

W ramach programu testowego skierowanego dla mniejszych firm oferowane są głównie usługi podstawowe. Bardziej rozbudowana wersja korporacyjna oferuje dodatkowo m.in. obsługę usług katalogowych Active Directory, rozbudowane mechanizmy administracyjne, narzędzia archiwizacyjne oraz kompleksowe usługi wsparcia technicznego. Opłaty za wykorzystanie aplikacji mają być naliczane na zasadzie miesięcznego abonamentu. Wedle zapowiedzi tańsza wersja pakietu ma kosztować ok. 6 USD miesięcznie za jednego użytkownika. Bardziej rozbudowaną wersję pakietu wyceniono na kwotę czterokrotnie wyższą. Oferta korporacyjna zakłada również możliwość zakupu podstawowej funkcjonalności ograniczonej wyłącznie do poczty elektronicznej. Tego typu usługi dla jednego użytkownika mają kosztować 2 USD miesięcznie.

Według oficjalnych informacji dotychczas chęć wzięcia udziału w testach pakietu Office 365 zadeklarowali przedstawiciele ok. 100 tys. firm. W gronie tym znalazło się kilka tysięcy polskich przedsiębiorstw. Według przedstawicieli koncernu Microsoft niemal 70 proc. firm zainteresowanych wykorzystaniem testowej wersji oprogramowania Office 365 to organizacje małej lub średniej wielkości. Docelowo oprogramowanie Office 365 ma zastąpić w ofercie koncernu Microsoft pakiet Business Productivity Online Suite. Plany sprzedażowe koncernu Microsoft zakładają, że z nowego pakietu oprogramowania biurowego będzie korzystać nawet kilka milionów użytkowników.

Zgodnie z zapowiedziami otwarte testy potrwają do rynkowej premiery finalnej wersji oprogramowania Office 365. Debiut rynkowy nastąpi najprawdopodobniej w czwartym kwartale 2011 roku. Równolegle poinformowano o uruchomieniu serwisu pełniącego rolę internetowego katalogu rozszerzeń funkcjonalnych i komercyjnych usług dodatkowych dla pakietu Office 365. Wedle oficjalnych informacji w serwisie Office 365 Marketplace już teraz w serwisie prezentowana jest niemal setka aplikacji i kilkaset usług dodatkowych.

Według przedstawicieli koncernu Microsoft wykorzystanie pakietu Office 365 pozwoli mniejszym firmom korzystać z rozwiązań zarezerwowanych do tej pory tylko dla większych organizacji. Jednocześnie wdrożenie oprogramowania biurowego oferowanego w modelu cloud ma pozwalać na zwiększenie elastyczności korporacyjnego środowiska aplikacyjnej przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów. "Office 365 to kompletne rozwiązanie dla małych i dużych przedsiębiorstw. Jest to także kolejny krok firmy Microsoft w chmurę. Po sukcesie naszego pakietu BPOS, premierze CRM Online i Windows Intune zdecydowaliśmy się uzupełnić zestaw klasycznych usług chmurowych o dodatkowe komponenty" - podkreśla Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Developer & Platform Group w polskim oddziale firmy Microsoft. W skład pakietu Office 365 wchodzą m.in. oferowane w formie usługi wersje oprogramowania Exchange, środowiska Microsoft SharePoint i platformy komunikacyjnej Lync oraz aplikacje pakietu Office Web Apps. Władze koncernu Microsoft planują również stopniowy rozwój zakresu funkcjonalnego pakietu Office 365. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości w ramach tego pakietu oferowane będą także, bazujące na mechanizmach znanych z oprogramowania Microsoft Dynamics CRM Online, funkcje wspierające zarządzanie relacjami z klientami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200