Ofensywa zza granicy
- Rafał Jakubowski,
- 06.09.2004
Koniec wakacji to najlepszy okres na rynkowe debiuty. Kolejne firmy postanowiły zwiększyć obecność w Polsce.
Koniec wakacji to najlepszy okres na rynkowe debiuty. Kolejne firmy postanowiły zwiększyć obecność w Polsce.
Firmy zagraniczne dotychczas nieobecne w Polsce lub w niewielkim stopniu zaangażowane na naszym rynku intensyfikują swoje działania. Poszukują nowych partnerów, otwierają przedstawicielstwa. Polski rynek chcą zawojować m.in. amerykańska firma Brocade Communications, kanadyjski Eicon Networks i holenderski Freecom Technologies.
Na początku października br. nastąpi oficjalne otwarcie biura Brocade Communications Systems w Polsce. Formalnie działa ono już od sierpnia. Szefem polskiego oddziału został Krzysztof Fingas, wcześniej pracujący m.in. w Sun Microsystems Poland. Brocade do tej pory działał wyłącznie przez partnerów (m.in. Comtegra, Polcom, Veracomp i StorageTek Polska). Firma jest producentem przełączników Fibre Channel wykorzystywanych do budowy systemów pamięci masowych, w tym sieci SAN (Storage Area Network).
Jednolita komunikacja
Z kolei w drugiej połowie października kampanię promocyjną rozpoczyna Eicon Networks. Firma zamierza promować w Polsce platformę Diva Server umożliwiającą integrację różnych aplikacji telekomunikacyjnych, m.in. do obsługi faksów, systemów unified messaging, telefonii komputerowej i zdalnego dostępu. Eicon Networks organizuje konferencję w Warszawie, dzięki której chce pozyskać dystrybutorów i resellerów. Wcześniej podobne przedsięwzięcia firma organizowała w Czechach i na Węgrzech. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej Eicon chce powtórzyć sukces z rynków zachodnioeuropejskich. Przykładowo, Diva Server ma 54-proc. udział w niemieckim rynku tego typu rozwiązań. Eicon współpracuje w Niemczech z ponad 60 partnerami.
Eicon Networks to kanadyjska firma z siedzibą w Montrealu. Centrala europejska mieści się w Londynie, ale Polska będzie nadzorowana przez biuro w Słowenii. Pytani o motywy rozpoczęcia działalności w Polsce, przedstawiciele Eicon wskazują na większą dojrzałość tego rynku. "Technologia ISDN nie jest już wykorzystywana wyłącznie jako dostęp do Internetu. W tym obszarze wypiera ją ADSL. Dlatego rozpoczynamy kampanię promocyjną naszego produktu Diva Server" - twierdzą przedstawiciele Eicon.
Diva Server będzie prezentowana przez Eicon wspólnie z jednym z europejskich partnerów technologicznych - firmą Voxtron. Podczas warszawskiej imprezy adresowanej do potencjalnych partnerów zostaną zaprezentowane zastosowania telefonii komputerowej, a także jej integracji z istniejącymi środowiskami IT. Prezentowane będą również narzędzia do tworzenia aplikacji i integrowania ich z innymi elementami systemu Diva.
Holenderska pamięć
Od początku września br. kampanię promocyjną rozpoczyna holenderska firma Freecom Technologies, producent sprzętu do archiwizacji danych. Freecom oferuje pamięci flash USB i przenośne dyski twarde.
Firma zdecydowała się na rozszerzenie działań w Europie Środkowo-Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem właśnie rynku polskiego. Szefem sprzedaży na nasz region został Piotr Wochniak, wcześniej pracujący m.in. w Logitech Polska jako szef na północno-wschodni rejon Europy. Od maja br. dystrybutorem Freecom Technologies w Polsce jest APRIL Business Computer. Za jej pośrednictwem na polski rynek trafiły zewnętrzne nagrywarki DVD.