Ofensywa pamięci optycznych

Firma Freeman Associates, z Santa Barbara w Kalifornii, ogłosiła niedawno wyniki badania rynku, które wskazują na CD jako coraz powszechniejsze medium pamięciowe.

Firma Freeman Associates, z Santa Barbara w Kalifornii, ogłosiła niedawno wyniki badania rynku, które wskazują na CD jako coraz powszechniejsze medium pamięciowe.

W roku 1992 dostawy tych urządzeń powiększyły się w porównaniu z 1991 r. o 119%, a obroty firm wzrosły prawie o 50%. Ogółem w 1992 r. sprzedano 2,6 mln sztuk napędów optycznych, zaś na rok bieżący przewiduje się ponad 4,5 mln sztuk, co oznaczałoby wzrost o 76%. W 1998 r. sprzedaż powinna osiągnąć 11 mln sztuk.

Rosnąca popularność aplikacji multimedialnych i tytułów CD-ROM oraz zmniejszenie cen na nośniki wpływa na wzrost zapotrzebowania na urządzenia z nimi współpracujące, co przy masowej ich produkcji pozwala na obniżenie cen. W roku 1992 sprzedano wszelkiego rodzaju nośników optycznych za sumę 1 mld USD. Na tej podstawie Freeman Associates szacuje, że w 1998 r. rynek ten będzie już wart 2,5 mld USD. Główna jego część, o wartości 1,2 mld USD, czyli 49% przypadnie na urządzenia i nośniki do wielokrotnego zapisu, a 42% stanowić mają CD-ROM-y. Na urządzenia WORM ma przypaść pozostałe 9%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200