Ofensywa na wielu frontach
- Andrzej Maciejewski,
- 16.06.2009
Nowy dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoftu chce maksymalnie wykorzystać potencjał firmy na polskim rynku.
Obok zmiany na stanowisku głównodowodzącego Microsoft Polska, poprawa wyników finansowych - pomimo trudniejszej drugiej połowy roku - to drugie w 2008 r. najważniejsze wydarzenie w polskim oddziale firmy. Spółka, według wykonanych do raportu TOP 200 szacunków IDC Poland, zwiększyła przychody z 1,05 mld zł do 1,2 mld zł.
Więcej legalnych kopii, więcej online
Strategicznym kierunkiem Microsoftu jest dziś zdobywanie pozycji na rynku online i czerpanie z niego przychodów reklamowych. Na tym polu w Polsce koncern nie był do tej pory specjalnie widoczny. Internetowe przedsięwzięcie Microsoftu - portal MSN nie odniósł oszałamiającego sukcesu dzieląc tym samym los takich e-gigantów jak eBay, MySpace i AOL. Przedstawiciele spółki podkreślają, że był to jednak udany projekt, gdyż znalazł się po roku w pierwszej 20 najpopularniejszych witryn w Polsce. Microsoft zdecydował się jednak rozszerzyć współpracę z Agorą (do tej pory dostarczała polskiemu MSN treści) i wspólnie tworzyć portal pod adresem MSN.gazeta.pl. Ponadto Agora będzie wdrażać w swoich przedsięwzięciach internetowych produkty pakietu Windows Live, reklamować je i sprzedawać na prawach wyłączności.
Skuteczną "kontrolę" nad działaniami internautów i związanym z tym potencjałem reklamowym zapewnia oczywiście przeglądarka internetowa i wyszukiwarka. Udział Internet Explorera w polskim rynku w ostatnim czasie zmniejszył się na rzecz Mozilla Firefox. Według raportu Gemiusa "Polski Internet 2008-2009", w ostatnim kwartale 2008 r. z przeglądarki Microsoftu korzystało 50% internautów. Dla porównania dwa lata wcześniej wynik ten wynosił aż 70%!