Ofensywa RedHat na polskim rynku
- Przemysław Gamdzyk,
- 12.04.2013, godz. 16:42
RedHat, firma znana z rozwiązań OpenSource, umacnia swoją obecność w Polsce. Krzysztof Rocki, odpowiedzialny w RedHat za region Europy Wschodniej, na niedawnej konferencji organizowanej przez tę firmę, która zgromadziła ponad 250 specjalistów IT, zwracał uwagę, że RedHat będzie teraz silnie inwestował w kanały partnerskie i dystrybucyjne w Polsce.
Łącznie ekosystem firm zainteresowanych rozwiązaniami RedHat obejmuje sto kilkadziesiąt podmiotów. W polityce firmy to partnerzy właśnie zajmują się realizacją projektów i bezpośrednią obsługą klientów. RedHat ma zaś wspierać partnerów i dystrybutorów. Tymi zadaniami zajmie się nowy kilkuosobowy zespół w polskim biurze RedHat.
RedHat jest niekwestionowanym liderem komercyjnych dystrybucji Linuxa, deklarując posiadanie ponad 3/4 rynku w tym obszarze. RedHat chwali się wdrożeniami w wielu znanych firmach na świecie, w tym także w obszarze aplikacji i systemów mission critical.
Na całym świecie zatrudnia ponad 6 tys. pracowników, a obroty firmy przekraczają 1,3 mld USD rocznie. Oprogramowanie w modelu OpenSource dostępne jest za darmo, a firma zarabia na usługach wsparcia. Oprócz dystrybucji Linuxa oferuje inne rozwiązania OpenSource (jak JBoss - narzędzie klasy BPM), a w swojej obecnej strategii koncentruje się na modelu Cloud, rozumianym jako hybrydowe, otwarte środowisko IT.