Ofensywa Huawei na rynku rozwiązań 5G

Korporacja zaprezentowała w tym tygodniu w Londynie na firmowej konferencji szereg nowych rozwiązań 5G oraz zainicjowało Partnerski Program Innowacji 5G, mając nadzieję iż pozwoli to jej wejść szerszą ławą na rynek europejski.

Firma chce w ten sposób stworzyć swój ekosystem 5G i odegrać na tym rynku wiodącą rolę. A ma ku temu warunki, ponieważ firma podpisała do tej pory 91 komercyjnych kontraktów na budowę sieci 5G i dostarczyła ponad 600 tys. anten 5G wspierających technologię Massive MIMO Active Antenna Units (AAU).

Technologia Blade AAU może pracować we wszystkich pasmach częstotliwości poniżej 6 GHz i obsługiwać sieci 2G, 3G, 4G i 5G. Rozwiązanie to jest odpowiedzią na problem ograniczonej przestrzeni na instalację antenową i zmniejsza całkowity koszt posiadania (TCO) o ponad 30% w porównaniu do istniejących rozwiązań.

Zobacz również:

Huawei uważa, że raz z doskonaleniem szerokopasmowego internetu mobilnego 5G (eMBB), usługi wideo w wysokiej rozdzielczości będą napędzać ogromny wzrost usług 5G B2C. Przy czym usługi 5G B2B również udowodniły swój ogromny potencjał. Huawei i niektórzy operatorzy wspólnie opublikowali tzw. białe księgi dotyczące usług 5G i zbadali zastosowania B2B w celu stworzenia rozwiązań 5G w wielu innych branżach.

Podczas londyńskie imprezy firma pokazała publiczności dopiero co stworzony przez nią plecak do transmisji telewizyjnych na żywo, który zawiera moduł 5G umożliwiający prowadzenie transmisji na żywo w rozdzielczości 4K.

Jak wspomniano wcześniej, Huawei zainicjowało Partnerski Program Innowacji 5G, którego uczestnikami zostało wielu jego branżowych partnerów. W ramach tego projektu Huawei planuje zainwestować 20 milionów dolarów w innowacyjne zastosowania 5G w ciągu najbliższych 5 lat.


TOP 200