Odważne młode firmy
- 23.11.2004, godz. 15:48
Polskie firmy z sektora MSP, zwłaszcza te najmłodsze, coraz chętniej wchodzą na zagraniczne rynki.
Badania przeprowadził Rafał Morawczyński z Akademii Ekonomicznej w Krakowie i przedstawił podczas konferencji przedsiębiorców w Krajowej Izbie Gospodarczej, poświęconej swobodzie zakładania przedsiębiorstw w Unii Europejskiej.
Jak wynika z sondażu, , 42% małych i średnich firm stwierdziło, że po wstąpieniu do UE ich eksport wzrośnie, a 17% - że wzrośnie znacząco. Z badań Morawczyńskiego wynika, że kluczowym czynnikiem decydującym o wejściu na zachodnie rynki są aspiracje menedżerów firmy.
Zobacz również:
72% firm chce zaistnieć na najwyżej trzech rynkach, najchętniej na rynku niemieckim (37%), czeskim (12%), słowackim (11%) i ukraińskim (8%).