Odpowiedź na nowe wyzwania

Podczas konferencji Tibco Solutions Day 12 lutego 2014 firma Tibco przedstawiła nowoczesne rozwiązania zaspakajające potrzeby organizacji w dziedzinie m. in. analizy danych, Big Data, mobilności, integracji, budowy usług w chmurze, zarządzaniu procesami.

Tibco jest obecne w Polsce od 10 lat. Do roku 2012 było na naszym rynku reprezentowane przez partnerów. Współpracowało m. in. z Infovide Matrix, Sygnity, Sofware Mind, IT CUBE oraz z firmami consultingowymi jak Atos, Accenture, Capgemini. Firma ze stałą siedzibą w Palo Alto w Kalifornii posiada 65 biur w 30 krajach świata. Od 2012 roku oddział Tibco działa także w Warszawie, polski zespół liczy obecnie 15 osób.

Dziś wymagania konsumentów oraz wielkość wciąż rosnących wolumenów danych (Big Data) wywierają wielką presję na przedsiębiorstwa. Muszą błyskawicznie reagować zarówno na pojawiające się możliwości biznesowe jak i różnego rodzaju ryzyka. Można powiedzieć, że szybkość i przetwarzanie in real time jest gwarancją sukcesu na współczesnych rynkach.

Zobacz również:

Tibco jest pionierem rozwiązań technologicznych działających w czasie rzeczywistym i oprogramowania infrastrukturalnego, które może być używane przez organizacje zarówno w tradycyjnym modelu on-premise jak i w modelu chmury. Obecne trendy jak: cloud computing, Big Data, wykorzystanie otwartych API, integracja wielu obszarów IT, mobilność stawiają przez organizacjami wiele nowych zadań. Tibco posiada w swoim portfolio rozwiązania do obsługi wszystkich tych obszarów.

Integracja i szybkie przetwarzanie danych kreuje współczesny biznes

Integracja to podstawowy problem współczesnego IT, co potwierdzają stale rosnące przychody osiągane przez Tibco ze sprzedaży szyny integracyjnej. Nic w tym dziwnego, gdyż obecnie dominujący model IT w przedsiębiorstwach to model hybrydowy który eksperci z Tibco nazywają nową normą. Potrzebuje on zastosowania narzędzi integracyjnych które będą scalać wiele obszarów: rozwiązań w modelu in-premise, oraz chmury publicznej i prywatnej, aplikacji mobilnych. Wieloletnie doświadczenie TIBCO na rynku integracji stwarza klientom możliwości szybkiego integrowania systemów IT zarówno w małych firmach jak i dużych korporacjach. Integracja oferowana jest także jako usługa w modelu cloud (Tibco Cloud Bus). Również możliwość wykorzystywania otwartych API - Application Programming Interface (Tibco API Exchange Cloud), to obecnie jeden z najważniejszych elementów mających wpływ na kształtowanie nowych modeli biznesowych. Także BPM ciągle pozostaje znaczącym produktem w portfolio Tibco.

Zastosowanie technologii Tibco pozwala na szybką transformację biznesu przekształcając dane w możliwości biznesowe. Oto parę przykładów: firma wysyłkowa FedEx używa automatyzacyjnej technologii Tibco do wykonywania 3000 transakcji na sekundę i śledzenia miliona przesyłek dziennie. Koleje Union Pacific stosują narzędzia event processing do tworzenia dynamicznych rozkładów jazdy, co pozwala na przyjazd 8000 pociągów o czasie. Sklepy Macy's wdrożyły platformę społecznościową Tibco dzięki której możliwa jest współpraca z klientami i partnerami co pozwala dostarczać produkty na rynek szybciej i nadążać za prędko zmieniająca się modą. Bankinter stosuje technologię cloud do szybkiego modelowania i symulowania portfolio swoich produktów kredytowych.

Jak widać, platformy Tibco pozwalają na budowę nowoczesnych rozwiązań technologicznych niezależnie od branży. Najczęściej jednak stosowane są w handlu detalicznym, logistyce, produkcji, telekomunikacji, finansach, ubezpieczeniach. Polscy klienci Tibco to m. in Allegro, Allianz, Agora, Bank Zachodni WBK, ING, Netia, Orange, T-Mobile.

Konsultanci Tibco bliżej polskich klientów

Branże najczęściej korzystające z rozwiązań Tibco (procentowo)

- finanse - 25

- telekomunikacja - 15

- sektor rządowy - 10

- energetyka - 10

- ochrona zdrowia - 7

- ubezpieczenia - 5

- logistyka - 5

- handel detaliczny - 5

źródło: prezentacji z konferencji 12.02.2014, Sukki Sandhar TIBCO Software - Corporate Praesentation and Technology Direction.

W kompletowaniu odpowiednich rozwiązań w celu budowania przewagi konkurencyjnej, obniżeniu TCO oraz wsparciu powdrożeniowym pomaga klientom Tibco Client Technical Services. Ponad 1100 konsultantów CTS działa w 25 krajach stosując przy realizowaniu wdrożeń SOA, MDM, BPM i innych sprawdzoną w 1000 różnych projektach metodologię TIBCO Accelerated Value Framework. Od 2012 roku także w Warszawie działa CTS EMEA Near-shore Consulting Center. Ideą jego powstania było stworzenie punktu kontaktowego świadczącego w całym regionie wsparcie dla wszystkich produktów i usług Tibco. Jak powiedział podczas konferencji Wojciech Anthony Wróbel CTS Director Eastern Europe & EMEA Near-shore klienci mogą od konsultantów oczekiwać wsparcia nie tylko dla samych produktów Tibco, ale także dla całości rozwiązań budowanych na bazie infrastruktury Tibco. Zespół w Polsce stanowią doświadczeni konsultanci współpracujący z lokalnymi zespołami w Europie, a także z centrami off-shore w Indiach. Organizacje zyskują wiele na współpracy z ekspertami. Transfer wiedzy z CTS do przedsiębiorstw pozwala im na coraz bardziej samodzielną pracę przy kolejnych projektach. Z danych Tibco przedstawionych podczas konferencji wynika, że przy pierwszym projekcie 55 proc. pracy jest po stronie konsultantów, ale już przy trzecim tylko 15 proc.


TOP 200