Odchudzone oprogramowanie portalowe IBM
- Józef Muszyński,
- 25.08.2006, godz. 12:04
IBM poszerzył rodzinę produktów WebSphere Portal, wprowadzając okrojoną wersję tego oprogramowania, przeznaczoną dla małych i średnich przedsiębiorstw.
WebSphere Portal Server jest, przykrojoną do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, wersją oprogramowania WebSphere Portal Enable i WebSphere Portal Extend.
Portal Server, który został zaprojektowany jako konkurencyjny dla podobnych ofert Oracle i Microsoftu, ma kosztować ok. 2500 USD za użytkownika lub 50 tys. USD za procesor. Dla przykładu Portal Enable kosztuje 95 tys. za procesor, a Portal Extend 130 tys. USD.
Zobacz również:
IBM sprzedaje już Portal Server w formie online od lipca br.; dostawa na nośnikach dyskowych ma rozpocząć się w tym tygodniu.
Produkt przeznaczony jest dla biznesu, który zamierza budować po raz pierwszy dostosowywane aplikacje webowe, używane w centrach obsługi klientów, departamentach kadrowych i innych obszarach. Podstawowa funkcjonalność i proste licencjonowanie mają ułatwiając użytkownikom utworzenie portalu i jego szybkie uruchomienie.
Ta podstawowa funkcjonalność obejmuje integrację z aplikacjami takich firm jak Oracle, SAP czy BEA, a także szablony oraz mechanizmy personalizacji i dostosowywania pracy zespołowej. Nie zawiera natomiast bardziej zaawansowanych mechanizmów, takich jak repozytoria dokumentów, zintegrowane zarządzanie zawartością webową i funkcje komunikatora. Możliwe jest jednak rozszerzenie tego podstawowego pakietu do poziomu Portal Enable lub Portal Extend.