OS/2 Warp Server

Według użytkowników testujących wersję beta OS/2 Warp Servera, nowy sieciowy system operacyjny IBM ma wiele zalet. Testujący chwalili zwłaszcza łatwość instalacji, dużą wydajność oraz niewielką liczbę błędów obecną nawet w niekomercyjnej wersji produktu.

Według użytkowników testujących wersję beta OS/2 Warp Servera, nowy sieciowy system operacyjny IBM ma wiele zalet. Testujący chwalili zwłaszcza łatwość instalacji, dużą wydajność oraz niewielką liczbę błędów obecną nawet w niekomercyjnej wersji produktu.

IBM rozprowadził 12 tys. kopii OS/2 Warp Server. Według Arta Olberta, wiceprezesa systemów LAN z działu Personal Software Products IBM, nowy produkt łączy najlepsze cechy LAN Servera 4.0 z zaletami OS/2 Warpa.

OS/2 Warp Server jest zintegrowanym serwerem plików, aplikacji oraz baz danych stanowiącym konkurencję dla systemu Windows NT Server 3.51 Microsoftu. Zgodnie z danymi IDC, w pierwszej połowie roku, LAN Server IBM uzyskał ok. 14% udziału w rynku. Według IDC, IBM ma trzy razy więcej instalacji serwerów aplikacji OS/2 niż Microsoft Windows NT Servera.

Analitycy systemowi za podstawowe zalety OS/2 Warp Servera uznają technologię obiektową, zarządzanie komputerami biurkowymi w czasie rzeczywistym oraz dynamiczne nadawanie nazw domenom. W przeciwieństwie do NT, Warp Server bezproblemowo współpracuje z innymi, sieciowymi systemami operacyjnymi, tj. Novell NetWare, Banyan Systems Vines, a ponadto zużywa mniej zasobów pamięci. Specjaliści twierdzą, że Windows NT Server wymaga minimum 16 MB pamięci do poprawnego działania, 24 MB do osiągnięcia odpowiedniej prędkości na stacjach roboczych oraz 32 MB pamięci do obsługi małej sieci. OS/2 Warp Server, aby osiągnąć taką samą wydajność jak NT potrzebuje 16 MB pamięci do uruchomienia serwera i 8 MB do pracy ze stacjami roboczymi. Część analityków uważa, że NT wciąż oferuje lepszą stabilność, bezpieczeństwo, ochronę przed awariami oraz bardziej stabilny system obsługi plików.

Przyszły sukces OS/2 Warp Servera, jak podkreślają analitycy, zależy przede wszystkim od działań marketingowych IBM.