O VPN dla niezdecydowanych

Dla tych wszystkich, którzy ciągle wstrzymują się z inwestowaniem w sieci VPN, podajemy ostatnie wyniki badań i prognoz przeprowadzonych przez firmę Infonetics Research.

Dla tych wszystkich, którzy ciągle wstrzymują się z inwestowaniem w sieci VPN, podajemy ostatnie wyniki badań i prognoz przeprowadzonych przez firmę Infonetics Research.

W tym roku firmy w USA przeznaczą 6,3 mld USD na zakup sprzętu i usług VPN, a w 2004 r. kwota ta przekroczy 39 mld USD. Przedsiębiorstwa będą wydawać coraz więcej pieniędzy na VPN jako uzupełnienie własnych sieci, a może nawet ich zastępowanie.

W przeprowadzonej ankiecie 73 proc. uczestników potwierdziło, że planuje wprowadzenie zdalnego dostępu VPN, a 64 proc. VPN punkt-punkt. Z kolei 27 proc. badanych wyraziło chęć zbudowania sieci ekstranetowej VPN i połączenia jej z podobnymi sieciami swoich partnerów biznesowych.

W raporcie zostały też ocenione kluczowe składniki sieci VPN, do których trzeba zaliczyć: autentyfikację, identyfikację, szyfrowanie, protokoły tunelowania oraz zastosowanie infrastruktury klucza publicznego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200