Nvidia: przychody z centrów danych wzrosły o 79% w pierwszym kwartale

Nvidia, firma kojarzona przede wszystkim z kartami graficznymi dla konsumentów, coraz bardziej rozwija się w sektorze korporacyjnym.

Data center to coraz ważniejszy biznes dla Nvidii / Fot. Nvidia.com

Data center to coraz ważniejszy biznes dla Nvidii / Fot. Nvidia.com

Nvidia odnotowała przychody w wysokości 5,66 mld dol. za pierwszy kwartał fiskalny 2021 r. Rekordowe wzrosty odnotowano w segmencie gamingu, profesjonalnej wizualiacji, a także centrach danych.

Kwartał kończący się dla Nvidii 2 maja zakończył się przychodami, które są o 84% wyższe rok do roku. Jest to również o 13-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem. Jak przekonują źródła, możemy traktować ten wynik za stabilny wzrost firmy w czasie, gdy globalne niedobory półprzewodników utrudniają rozwój wielu graczom IT.

Zobacz również:

  • Jest mocne weto w sprawie przejęcia przez Nvidię firmy Arm
  • Edge computing: 5 potencjalnych pułapek

Bardzo duże wrażenie robią przychody z sektora data center. Wzrost rok do roku wynosi tutaj aż 79%, zapewniając rekordową kwotę 2,05 mld dol. Poniekąd wzrost ten przypisuje się przejęciu Mellanox, czyli firmy zajmującej się centrami danych, którą Nvidia nabyła w 2019 r. Mellanox specjalizuje się w kompleksowych usługach dla serwerów, pamięci masowych oraz infrastrukturze hiperkonwergentnej.

Sprawdź: Open Office

Jensen Huang, szef Nvidii, przyznał w komunikacie, że przejęcie Mellanox przekroczyło oczekiwania firmy i pozwoliło przekształcić Nvidię w firmę obliczeniową na dużą skalę. "Za nami fantastyczny kwartał, z dużym popytem na nasze produkty, które generują rekordowe przychody. Nasza działalność w zakresie centrów danych nadal się rozwija, ponieważ światowe branże wykorzystują sztuczną inteligencję Nvidii do różnych zastosowań, takich jak computer vision, konwersacyjna AI, zrozumienie naturalnego języka i systemów rekomendacji" - powiedział.

Pobierz: 7zip

Bardzo rozrósł się także segment kart graficznych - tutaj Nvidia wypracowała wzrost o 81%, do 3,45 mld dol. przychodu. Karty graficzne do gier, adresowane do konsumentów, wygenerowały z kolei wzrost 106% rok do roku, osiągając sprzedaż 2,76 mld dol. Było to spowodowane głównie wzrostem liczby samych graczy podczas pandemii, choć również dużym zapotrzebowaniem na karty graficzne ze strony specjalistów zajmujących się sztuczną inteligencją i wydobywaniem kryptowalut.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200