Nowy prezes o przyszłości Infovide-Matrix

Strategiczne zmiany w Infovide-Matrix nabierają tempa. Pod nowym kierownictwem spółka ma aktywnie konkurować z międzynarodowymi firmami doradczymi. Będą również akwizycje. O planach spółki rozmawiamy z Janem Maciejewiczem nowym prezesem spółki.

Nowy prezes o przyszłości Infovide-Matrix
Skąd wzięła się potrzeba transformacji Infovide-Matrix?

To wynik zmian na rynku. Firmy są coraz bardziej zintegrowane biznesowo, a za tym musi iść odpowiednia perspektywa informatyczna. Nie zamierzamy więc sprzedawać tylko nowych rozwiązań i technologii, ale podchodzić do nich z punktu widzenia korzyści dla klienta. Chcemy patrzeć na potrzeby klientów szerzej i z innej perspektywy, co oznacza zupełnie inne umiejscowienie naszych usług w procesie decyzyjnym. Sednem jest pomoc organizacji IT, aby mogła inaczej usytuować pozycję względem biznesu. Stąd wynikają również pewne zmiany organizacyjne wewnątrz naszej firmy.

W jaki sposób zmieni się oferta i strategia Infovide-Matrix?

Przychodząc do Infovide-Matrix miałem wyobrażenia odnośnie wewnętrznej sytuacji i nadzieję, że niewiele będzie trzeba zmienić. Mile zaskoczył mnie poziom zarządzania spółką od strony kosztowej. Co się zmieni? Na pewno przyspieszamy pod kątem przygotowania i realizacji strategii. Mamy konkretny harmonogram, wiemy jakie mamy cele i że są one możliwe do zrealizowania. Teraz przed nami wdrożenie strategicznych zmian. Nasza strategia będzie zakładać zmianę rynkowej pozycji spółki. Planujemy doprowadzić do sytuacji, w której z dostawcy usług doradczych dla departamentów informatyki będziemy silnym pomostem między biznesem, a IT. Chcemy dołączyć do ścisłej czołówki firm doradztwa informatycznego w Polsce. Chcemy konkurować z firmami zagranicznymi. Zamierzamy być firmą lokalną w sensie wykonawstwa, ale międzynarodową w sensie kompetencji i wiedzy.

O jakie zmiany organizacyjne i kompetencje chodzi?

Pierwszy obszar to rozwój organiczny. Poza utrzymaniem silnej pozycji Infovide-Matrix w sektorze telekomunikacyjnym planujemy wykorzystać ogromny potencjał wzrostowy w administracji, bankowości, firmach ubezpieczeniowych oraz energetyce i umacniać udziały w sektorze przemysłowym oraz w tych obszarach, w których do tej pory byliśmy mniej obecni.

Druga część działań budujących wartość firmy to poszerzanie grupy kapitałowej. I to poszerzanie zarówno w zakresie kompetencji, jak i nowych produktów. To dobry okres na takie inwestycje, ponieważ na rynku dominują raczej niskie wyceny, a dobra sytuacja finansowa Infovide-Matrix pozwala na finansowanie potencjalnych inwestycji. Interesować będą nas te spółki, które pozwolą szybko zdobyć udziały na rozwijających się rynkach. Najbardziej warte uwagi są podmioty, które mając duże kompetencje procesowe, rozumieją problemy i wyzwania rozwijających się rynków. Przykładem takiej inwestycji jest umowa z Utilis IT. Inny obszar to inwestycje w te obszary rynku, w których mamy do czynienia z dojrzałością usług IT. Tutaj potencjalne akwizycje mają ułatwić budowanie ekonomii skali.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200