Nowy prezes, nowa strategia, nowe centrum

Po prawie dwóch latach Krzysztof Gajór wrócił do pracy w NCR Polska. W firmie, którą poprzednio kierował do końca 2000 r., objął stanowisko dyrektora generalnego. W tym czasie, przez niespełna rok, Krzysztof Gajór był prezesem firmy CCS, z którą rozstał się na początku br.

Po prawie dwóch latach Krzysztof Gajór wrócił do pracy w NCR Polska. W firmie, którą poprzednio kierował do końca 2000 r., objął stanowisko dyrektora generalnego. W tym czasie, przez niespełna rok, Krzysztof Gajór był prezesem firmy CCS, z którą rozstał się na początku br.

Nowy prezes, nowa strategia, nowe centrum

<b>Krzysztof Gajór</b>, NCR Polska

Zmiany personalne zbiegły się z ogłoszeniem strategii, która zakłada koncentrację na działalności usługowej. NCR Polska jest kolejnym oddziałem zagranicznej korporacji, która tak definiuje swój przyszły profil. W tym przypadku oznacza to odejście od sprzedaży sprzętu i oprogramowania własnej produkcji i poszukiwanie nowych źródeł zysku. NCR, który według raportu RBR 2002 zdobył 55% udziału w krajowym rynku bankomatów, oferuje teraz tak nietypowe usługi, jak zarządzanie gotówką zgromadzoną w sieci bankomatów. Przez działalność usługową rozumiany jest również nadzór nad usługami świadczonymi na rzecz klienta przez innych dostawców czy to w formie outsourcingu czy na zasadach generalnego wykonawstwa.

Nie byłoby strategii usługowej bez Uniwersalnego Centrum Zarządzania Sieciami, o którym przedstawiciele NCR mówią, jako o pierwszym tego typu ośrodku w Polsce. Z centrum - wydzielonej części biura NCR - będą nadzorowane instalacje sieciowe (bankomaty, systemy kasowe), będzie też prowadzona dystrybucja oprogramowania i konfiguracja różnego rodzaju urządzeń.

Nowa strategia to także nowe sposoby finansowania projektów. Klientów ma zachęcić możliwość skorzystania z leasingu, wieloletniej dzierżawy, kredytu . "Będziemy korzystać z naszych środków, jak również usług wyspecjalizowanych instytucji finansowych" - mówi Tadeusz Świąder, dyrektor finansowy. Dodaje, że koszty tych instrumentów będą ustalane wg podstawowych rynkowych stóp procentowych, bez dodatkowych marż.

NCR Polska to nie tylko bankomaty, o czym firma stara się przekonać klientów. Od kilku lat polski oddział ze zmiennym szczęściem promuje bazę Teradata, fundament analitycznej oferty NCR. Nie chodzi o sprzedaż bazy, ale o hurtownie danych i systemy CRM budowane na tej technologii. Nowym hasłem jest "aktywna hurtownia danych", czyli taka, która zapewnia natychmiastową reakcję na zmiany w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. Za produkty Teradata odpowiada Wojciech Klocek, poprzednio dyrektor generalny, a obecnie dyrektor zarządzający.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200