Nowy prezes 7N

Od wczoraj u sterów 7N, międzynarodowej firmy IT, stoi Sebastian Podleśny. Jego poprzednik, Jeppe Hedaa, zarządzał spółką 23 lata. Nowy prezes jest związany z 7N od 15 lat, ostatnio pełnił funkcję Executive Vice President w globalnych strukturach. CEO zapowiada dalszą międzynarodowa ekspansję organizacji. Te plany zbiegają się z otwarciem nowego centrum kompetencyjnego we Wrocławiu, do którego spółka poszukuje specjalistów IT.

Sebastian Podleśny, prezes 7N

Dalszy rozwój międzynarodowy oraz ewolucja modeli współpracy z obecnymi klientami to według nowego kierownictwa kluczowe wyzwania, którymi zamierza się zająć 7N w nadchodzących latach. Działania w tym zakresie uwzględniają przede wszystkim rozwój organiczny, nie wykluczając przy tym ewentualnych akwizycji innych podmiotów IT.

Grupa 7N to 1500 konsultantów IT wspierających zaawansowane projekty informatyczne. Wywodząca się z Danii spółka obecnie działa na kilku rynkach na świecie (m.in. w Finlandii, Indiach, Norwegii, Polsce, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii czy Szwecji).

Zobacz również:

  • Polacy doceniają zalety pracy zdalnej

Decyzja o zmianach w zarządzie na szczeblu globalnym wynika z naturalnego, międzynarodowego rozwoju firmy. Choć nadal ponad połowa przychodów pochodzi z Danii, to z roku na rok udział pozostałych rynków zyskuje na znaczeniu. Spółka stara się intensywnie pozyskiwać klientów w Unii Europejskiej i Ameryce Północnej. „Moim celem na stanowisku prezesa jest dalsza ekspansja międzynarodowa i rozwój usług 7N. Od kilku lat dostrzegamy, że ograniczony dostęp do wykwalifikowanych specjalistów z branży IT, przy jednoczesnym wzroście zapotrzebowania, spowodował, że ich lokalizacja stała się mniej istotna. Do prowadzonych przez nas projektów angażujemy konsultantów, biorąc pod uwagę przede wszystkim ich doświadczenie i umiejętności” - zauważa Sebastian Podleśny, nowy CEO 7N.

Zapowiedzi prezesa zbiegły się w czasie z otwarciem nowego centrum kompetencyjnego spółki we Wrocławiu. Obecnie 7N współpracuje tam z ponad 30 programistami i specjalistami IT. W najbliższych miesiącach spółka planuje jednak dynamiczne zwiększyć wrocławski zespół. Szczególnie do współpracy są zapraszane osoby z doświadczeniem w obszarze testów, deweloperzy Java oraz .Net. Firma poszukuje również ekspertów chcących rozwijać się w takich obszarach jak AI czy technologia blockchain. Swoim konsultantom 7N oferuje możliwość realizacji projektów dla branż finansowej, bankowej, telekomunikacyjnej czy w dziedzinie badań i rozwoju (R&D). Centrum kompetencyjne 7N we Wrocławiu będzie opiekować się konsultantami pracującymi dla spółek mieszczących się w stolicy Dolnego Śląska, w aglomeracji górnośląskiej oraz Krakowie i Katowicach. Docelowo wrocławscy eksperci 7N mają wspierać również klientów z Niemiec i krajów Beneluksu.

Sebastian Podleśny jest znaną osobą w branży IT - od 20 lat aktywnie uczestniczy w jej rozwoju. Współpracował z największymi międzynarodowymi korporacjami. Do 7N dołączył we wrześniu 2006 r., kilka miesięcy po formalnym uruchomieniu pierwszego projektu pilotażowego w Warszawie, do którego zaangażowano trzech konsultantów. Początkowo kilkuosobowy warszawski oddział miał być po prostu centrum kompetencyjnym dla duńskich klientów 7N. jednak Polska szybko stała się ważnym rynkiem dla spółki, o najszybszej dynamice wzrostu. W Polsce jest teraz najwięcej konsultantów w grupie - ponad 900.

Sebastian Podleśny od 2018 r. pełnił funkcję Executive Vice President 7N, odpowiedzialnego operacyjnie za sprzedaż i rekrutację na poziomie grupy. W nowej roli będzie ściśle współpracował z dotychczasowym CEO, Jeppe Hedaa, który objął stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej całej grupy 7N. Obsługa biznesu 7N w Polsce pozostaje w rękach Grzegorza Pyzla pełniącego funkcję wiceprezesa od 2018 roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200