Nowości Microsoftu w Warszawie

W stołecznym hotelu Marriott odbyła się konferencja poświęcona nowym produktom Microsoftu. Inicjatorem imprezy była warszawska firma MSP.

W stołecznym hotelu Marriott odbyła się konferencja poświęcona nowym produktom Microsoftu. Inicjatorem imprezy była warszawska firma MSP. Zaprezentowano na niej działanie systemu Windows for Workgroups (opisywanego w nr. 41/92 CW) oraz nową bazę danych noszącą nazwę Access v. 1.0. (Jest to temat obszerny, opiszemy go szerzej w najbliższym czasie). W trakcie konferencji, pojawiły się także, dwie od dawna oczekiwane polskie "nowinki": Korektor polskich i angielskich tekstów dla środowiska Windows CORWIN, autorstwa katowickiego TiP-u oraz tzw. pakiet spolszczający - PolWin 3.3, rodem z MSP. Ten drugi produkt jest o tyle ciekawy, że zawiera polskie czcionki TrueType, a pozostałe funkcje (konwersja, wybór klawiatury, itp.) instaluje w Control Panel. Wszystkie programy wzbudzały ogromne zainteresowanie, a liczba gości była tak duża, że organizatorzy musieli urządzić w tym samym dniu drugi pokaz.

Po zakończeniu prezentacji nastąpiło losowanie nagrody, którą okazał się pakiet MS Windows for Workgroups. Zapoznano też zebranych z nowymi cenami produktów. Zgodnie z obecną strategią rynkową Microsoftu, mają być one w Polsce takie same jak w USA. Tak więc koszt instalacji MS Windows w wersji sieciowej dla jednego stanowiska wyniesie 250 USD (upgrade 160 USD), za opakowanie tzw. Starter Kit Add On (software + karta sieciowa do samodzielnego montażu) zapłacimy 850 USD, a cena promocyjna (do 31 stycznia '93 r.) bazy danych ACCESS została ustalona na 99 USD (po tym okresie program będzie kosztował 495 USD). Wszystkie wymienione programy można nabywać w sieci dystrybucyjnej MSP.

Dodatkiem do imprezy był bufet, w którym serwowano smakołyki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200